نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

از ابتدای شهریور ماه تاکنون ۲۷ زندانی در ایران به دار آویخته شده‌اند

30-آگوست-2014

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: تعداد احکام اعدام اجرا شده از ابتدای شهریور ماه به ۲۷ مورد رسید.

به گزارش «نفس در قفس»، با اعلام خبر اعدام ۸ زندانی در شهرهای مختلف از سوی رسانه‌های رسمی ایران، تعداد افراد اعدام شده از ابتدای شهریور ماه به ۲۷ تن رسید.

وب‌سایت رسمی دادگستری همدان از اعدام ۴ نفر در زندان این شهر در روز ۲شنبه سوم شهریور ماه خبر داد. ۳ تن از این زندانیان که هویت آنان اعلام نشده است به اتهام قاچاق مواد مخدر و یک تن دیگر با نام «م-س» به اتهام قتل به دار آویخته شده‌اند.

در همین روز وب‌سایت رسمی دادگستری استان قزوین نیز از اعدام یک زندانی در زندان شهر قزوین به اتهام قتل خبر داده است. بنا به این گزارش این زندانی بیش از ۹ سال را پیش از اعدام در زندان گذرانده بود. نام این فرد «م-گنجی» اعلام شده است.

هم‌چنین وب‌سایت رسمی دادگستری استان گیلان اعدام ۲ زندانی در زندان رشت را اعلام کرد. این زندانیان روز یک‌شنبه دوم شهریور ماه به اتهام قتل به دار آویخته‌ شده‌اند. این گزارش هویت زندانیان را «م-پ» ۴۲ ساله و «م-ه» ۳۸ ساله اعلام کرده است.

روزنامه‌ی خراسان نیز در روز سه‌شنبه ۴ شهریور ماه از اعدام یک زندانی در زندان مشهد خبر داد. این گزارش اشاره‌ای به هویت این زندانی نکرده اما اتهام وی را قتل عنوان کرده است.

وب‌سایت خبری دانا نیز طی گزارشی از اعدام یک زندانی با نام «داریوش» در زندان سراب خبر داد. این زندانی از ۸ سال پیش به اتهام قتل در زندان نگه‌داری می‌شده است.

علاوه بر اعدام‌های اعلام شده از سوی رسانه‌های رسمی، خبرگزاری هرانا نیز از اعدام ۴ زندانی در زندان‌های بندرعباس و زاهدان خبر داده است.

این خبرگزاری در ۲ گزارش جداگانه از اعدام ۳ تن به نام‌های مراد ادین، محمود خاقانی و یاسر ریگی در زندان بندرعباس و یک تن با نام «مراد شیبک» در زندان زهدان خبر داده است.

تمامی این اعدام‌ها در روز ۶ شهریور ماه انجام شده است. در این میان ۳ زندانی اعدام شده در بندرعباس متهم به قاچاق مواد مخدر و زندانی دیگر در زندان زاهدان نیز متهم به قتل بوده‌اند.

پیش‌تر نیز گزارش‌های مربوط به اعدام ۲ زندانی در ملاعام در برازجان و ساری و هم‌چنین ۱۲ تن شامل یک زن در روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده بود.

در روز اول شهریور ماه نیز ۳ تن شامل یک زن در زندان زاهدان به دار آویخته شده بودند.

زندانیان