نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام دست‌کم ۲۱ زندانی در ۴۸ ساعت گذشته

22-فوریه-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: ۲۱ زندانی در زندانهای عادل آباد شیراز، بم و بندرعباس طی ۴۸ ساعت گذشته اعدام شدند.

به گزارش هرانا، طی ۴۸ ساعت گذشته در سه زندان عادل آباد شیراز، بم و بندرعباس تعداد ۲۱ زندانی به دار آویخته شدند.

در زندان بندرعباس در ۴۸ ساعت گذشته ۹ زندانی با جرایم مواد مخدر و قصاص به دار آویخته شدند سه تن از اعدام شدگان از بند ۱، چهار نفر از بند ۷ و دو نفر از بند ۲ این زندان بودند، اسامی زندانیان اعدام شده ای که هویت آنان تاکنون شناسایی شده است عبارت است از “سجادقوچانی اهل تهران ۲۷ ساله، محمد غلامی  اهل تبریز ۳۳ساله، محمد کاظم یزدانی دوبرون ۵۵ ساله اهل مشهد، علیرضا رزمی اهل بوشهر ۴۵ساله، مهدی شهدادی اهل ایرانشهر ۳۱ساله، موسی نکوی زاده اهل بندرعباس ۲۲ساله، قاسم مرادی زاده ۳۵ساله اهل یزد”.

همچنین بنا براین گزارش، در زندان عادل آباد شیراز نیز ۹ زندانی که هویت آنان تاکنون شناسایی نشده به دار آویخته شدند، اعدام شدگان از متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر و قصاص بوده اند.

زندان مرکزی بم نیز در طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد اعدام سه زندانی با جرایم مواد مخدر بود، “محمد حجت ابادی، رسول نادری و حسین میر دوست  فرزند شه بخش” هویت این سه زندانی اعدام شده اعلام شده است.

علاوه بر موارد فوق هرانا گزارشی نیز از دو مورد اعدام در ملاعام  در ۴۸ ساعت گذشته از جمله اعدام یک زندانی متهم به جرایم مواد مخدر در فلکه کوزه گری شهر شیراز  و نیز اعدام حمید محمدی ۲۷ ساله اهل حاجی آباد به اتهام تجاوز به عنف در محله بازار ماهی فروشان شهر بندرعباس منتشر کرده است.

زندانیان