نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام دو زندانی در زندان مرکزی قزوین

6-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی سحرگاه امروز به اتهام جرائم مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، دادستان قزوین گفت: “یکی از این متهمان با نام «علیرضا . ه»، قصد حمل مواد مخدر از استان البرز به قزوین را داشت که پس از تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس از ناحیه پا مصدوم و دستگیر شد و ماموران نیروی انتظامی از خودوری وی ۳ کیلو شیشه، ۴ کیلو هرویین و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وجه نقد کشف کردند”.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: “با اعتراف این متهم، دو تن از تولید کنندگان مواد مخدر شناسایی در استان البرز و پلیس با اخذ نیابت از بازپرس شعبه ششم دادسرای قزوین «مجتبی. ن» ۳۷ ساله، متاهل، ساکن کرج و دارای ۸ فقره سابقه کیفری و «مجید. ح» ۳۳ ساله، متاهل، ساکن کرج و دارای ۴ فقره سابقه کیفری را در باغی در مشکین دشت کرج دستگیر کرد”.

وی اضافه کرد: “پلیس در بازرسی از محل اختفای آنها مقدار قابل توجهی مواد اولیه ساخت و تولید مواد مخدر و لوازم آزمایشگاهی مربوطه کشف کرد و متهمان با قبول اتهامات ، دادگاه برای هر سه متهم حکم اعدام و مصادره اموال صادر کرد”.

دادستان قزوین گفت: “حکم صادره «علیرضا. ه» پار سال به اجرا درآمد و حکم دو متهم دیگر (مجتبی. ن و مجید. ح) هم پس از تایید دادستانی کل کشور و موافقت رییس قوه قضاییه سحرگاه امروز در ندامتگاه مرکزی قزوین اجرا شد”.

زندانیان