نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک زندانی در زندان مشهد

14-دسامبر-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: روز ۱۹ آذرماه، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، در زندان مشهد به اجرا در آمد.

به گزارش روزنامه خراسان، سحرگاه روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه ۹۸، یک زندانی در زندان مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه بیست و چهارم فروردین ۹۶، تحقیقات اولیه بیانگر آن بود که سه جوان موتورسوار، یکی از مشتریان آرایشگاه را در خیابان حر ۱۳ هدف گلوله قرار داده‌اند. دقایقی بعد با تایید مرگ «مجتبی.غ» ۲۱ ساله که به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد منتقل شده بود، پرونده جنایی شکل گرفت”.

سپس نعیم ۲۸ ساله بازداشت شد و گفت: “از حدود دو سال قبل کینه قدیمی بین ما و مقتول و برادرش به خاطر «نگاه چپ» به وجود آمده بود، آن زمان درگیری ما به خاطر «نگاه بیخودی» آغاز شد و چندین بار به کتک کاری و حتی شلیک گلوله انجامید”.

دو متهم فراری ۲۷ و ۲۵ ساله دیگر را که حبیب و رحیم نام دارند هم بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش به دنبال تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و بازسازی صحنه جرم، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و سه متهم پای میز محاکمه ایستادند”.

در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی مصطفی بنده ای و با مستشاری قاضی محمد شجاع پورفدکی برگزار شد، متهمان درحالی به دفاع از خود پرداختند که «نعیم- ن» ارتکاب این قتل را پذیرفت. در نهایت متهم ردیف اول به اتهام قتل به اعدام و دیگر متهمان مرتبط با این پرونده جنایی را به تحمل زندان های طولانی مدت محکوم کردند اما این رای با اعتراض وکیل مدافع متهمان روبه رو شد و در دیوان عالی کشور مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

در عین حال قضات شعبه چهارم دیوان عالی کشور نیز، رای صادره از دادگاه را تایید کردند و بدین ترتیب «نعیم- ن» سپیده دم سه شنبه ۱۹ آذرماه گذشته، در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت و در حضور قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دیگر مسئولان ذیربط اعدام شد.

زندانیان