نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

2-مارس-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم اعدام یک زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، جیهند ریگی زندانی سیاسی بلوچ سحرگاه چهارشنبه پانزدهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: جیهند در زندان مرکزی زاهدان نگه داری می شده که در ماه های آخر قبل از اعدام مدتی به زندان چابهار تبعید شد که برای اجرای حکم اعدام مجددا او را به زندان مرکزی زاهدان بر گرداندند.

جیهند ریگی، چهار سال پیش از سوی نیروهای امنیتی ادارەی اطلاعات ایران بازداشت شدە بود و بعدها از سوی شعبەی یک دادگاه انقلاب زاهدان به ١٠ سال زندان و اعدام محکوم شدە بود.

این منبع که بخاطر مسائل امنیتی نخواست نامش فاش شود همچنین گفت: بستگان ما از زندان مرکزی زاهدان خبر داده اند که مدت یک هفته است کلیه کدهای تماس داخل زندان بسته شده بودند و اغلب زمانی که کدها و تلفن های تماس زندان بسته می شوند خبرهای ناگواری از اعدام پخش می شود.

وی همچنین افزود: “زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان هیچ خبری از ملاقات استاندار با زندانیان نداشتند.”

گفتنی است استاندار سیستان و بلوچستان هفته گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت: یوم جاری پنج شنبه مؤرِّخ ١٢/٧ توفیق یار شد به اتفاق جناب اقای تمیزی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و اقای بابایی مدیرکل سازمان زندانها و معاون برنامه ریزی استانداری وجمعی دیگران از مدیران از زندان شهر زاهدان بازدیدی داشته باشم و از نزدیک پای حرف دل زندانیان که از جمله شهروندان برخوردار از حق شهروندی می باشند بنشینم و در جریان روند کار و نحوه رسیدگی به حقوق انها قرار گیریم ..

برچسب ها:

زندانیان