نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک شهروند عرب در زندان شیبان اهواز

9-آگوست-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک شهروند عرب به اتهام قتل در زندان شیبان اهواز اعدام شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، صبح دیروز ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ یک شهروند عرب به نام فاضل مزرعه از اهالى منطقه‌ی زویه‌شهر اهواز در زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزى اهواز) به دار آویخته شد.

فاضل مزرعه ۲۷ ساله، حدود دوسال پیش یکى از بستگانش را به قتل رسانده بود. خانواده‌ی وی به دلیل عدم توانایى پرداخت مبلغ ۱۴ میلیارد تومان خواسته شده از طرف خانواده‌ی مقتول و رضایت ندادن آن‌ها نتوانستند از اجرای حکم اعدام وی جلوگیری کنند.

پیشتر رضا پوستچى مدیر کل زندان‌هاى اهواز با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان‌هاى این شهر گفته بود: «هر ساله ۳۰ ‌هزار نفر وارد زندان‌ها شده و از آن خارج می‌شوند که بین ۱۹ تا ۳۵ ساله هستند؛ یعنی افراد جوان و مولد جامعه را تشکیل می‌دهند.»

گفتنی است، علاوه بر زندانیان سیاسى یا امنیتى و فعالان فرهنگى و اهل سنت، دیگر زندانیان با اتهاماتی از جمله سرقت، قتل و مواد مخدر در ۱۱ زندان مختلف استان خوزستان به سر مى‌برند. این ۱۱ زندان در هشت شهر این استان واقع‌اند که معروف‌ترین آن‌ها در شهر اهواز زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزى اهواز)، قدس (کانون اصلاح و تربیت نوجوانان)، زندان سپیدار و زندان مرکزى این شهر هستند و هم‌اکنون یک زندان جدید در نزدیگى پادگان الحدید در نزدیکی قلعه‌ی سهر (الحایى) در حال ساخته شدن است.

زندانیان