نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۱۲ نفر طی ۲ روز گذشته

25-اکتبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: ۱۲ زندانی طی ۲ روز گذشته در شهرهای مختلف ایران اعدام شده‌اند.

به گزارش «نفس در قفس»، دست‌کم ۱۲ حکم مرگ طی روزهای ۳ و ۴ آبان ماه جاری در شیراز، اهواز، کرج و سلماس به اجرا درآمده‌اند.

به گزارش دادگستری استان فارس، صبح روز دوشنبه ۳ آبان ماه حکم سه زندانی که به اتهام ربودن و تجاوز به دو زن در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند به اجرا درآمد. یکی از این سه زندانی در زمان تحقیقات با اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت و در زندان بسر می‌برد.

هویت این زندانیان «رضا ـ ن»، «محمد ـ ع» و «هاشم ـ پ» اعلام شده است اما در این گزارش به مکان اجرای حکم اشاره‌ای نشده است.

به گزارش رکنا نیز ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۳ آبان ماه دو برادر با اتهام قتل عمد در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند.

این دو برادر که «حسن» و «محسن» نام داشتند متهم بودند سال ۱۳۸۹ در منطقه سلیچ آبادان مرتکب قتل دو پسر جوان شده بودند. این قتل در پی دعوا بین دو طایفه بزرگ بر سر تصاوف یک خودرو وانت با عابر پیاده رخ داد و همگی طرفهای دعوا مسلح به اسلحه شکاری بودند.

بنا به این گزاش، بعد از اجرای حکم تیم‌های پلیسی در منطقه سلیچ آبادان حاضر شده تا با تحت نظر قرار دادن منطقه از درگیری ۲ طایفه جلوگیری کنند.

همچنین در طی گزارشی دیگر «شبکه حقوق بشر کردستان» خبر از اعدام دو زندانی در روز دوشنبه ۳ آبان ماه در زندان سلماس داد.

این دو زندانی که سال ۱۳۹۰ بازداشت و در یک پرونده مشترک با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند «بختیار خالدی، اهل سلماس» و «شورش می‌زراپور، اهل ارومیه» نام داشتند.

به گزارش هرانا نیز روز ۴ آبان ماه، دست‌کم ۵ زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند.

این منبع هویت ۳ تن از این افراد را سعید (حسن) پورحسن، میلاد بیگدلو (قاضی) و مهرشاد کلهری ازسالن چهار و اتهامات آنان را مربوط به پرونده‌های مواد مخدر اعلام کرده است.

زندانیان