نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۳ متهم به قاچاق مواد مخدر در اردبیل

1-اکتبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: ۳ متهم به قاچاق  مواد مخدر امروز اعدام شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد بیرامی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل عصر امروز در اجرای احکام اعدام سه قاچاقچی در اردبیل اظهار داشت: براساس قانون جامع مبارزه با مواد مخدر قاچاقچیان و سوداگران مواد افیونی به اعدام محکوم می‌شوند تا ریشه این فساد خشکانده شود.

 

وی تصریح کرد: ‌ یک نفر از این متهمان به خاطر حمل و توزیع ۱۷ کیلو هروئین و دو نفر دیگر نیز به خاطر حمل و توزیع دو کیلو هروئین به دار آویخته شدند.

 

بیرامی خاطر نشان کرد: دادگستری استان در مبارزه بی‌امان خود با سوداگران مرگ شانزدهمین اعدام سال‌جاری را انجام داد و سه نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در استان همزمان در محوطه زندان مرکزی اردبیل به دار مجازات آویخته شدند.

 

وی اضافه کرد: احکام اعدام آنها پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه صادره و مخالفت کمیسیون اصل با درخواست اصل نامبردگان محل محوطه زندان مرکزی اردبیل اجرا شد و هر سه قاچاقچی به دار مجازات آویخته شدند.

 

بنا به این گزارش، فردی متولد ۱۳۵۳ اهل و ساکن شهرستان گرمی به اتهام خرید مواد مخدر از نوع هروئین و به میزان دو کیلوگرم و ۱۰ سانتی گرم از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به اعدام محکوم شده بود که پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه صادره و مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبرده در دو مرحله و بلامانع اعلام شدن اجرای حکم توسط رئیس قوه قضاییه، سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد.

 

اعدامی دیگر متولد ۱۳۵۵ اهل و ساکن اردبیل می‌باشد. این گزارش مدعی است که وی در حین حمل هروئین به میزان یک کیلو و۸۳۱ گرم در مسیر سراب به اردبیل با خودرو شخصی زانتیا و به همراهی همسر خود دستگیر شده بود.

 

برابر بخش دیگری از حکم مربوطه نامبرده به غیر از اعدام به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به دلیل استعمال تریاک به تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی و همسرش که در خرید و فروش مواد نقشی نداشته و فقط در حمل مواد همکاری کرده و تحت پوشش خانواده قصد گمراه کردن مأموران را داشته به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

 

خودرو زانتیا حامل مواد مخدر نیز به نفع دولت ضبط شده است.

 

اجرای حکم اعدام این محکوم علیه نیز پس از موافقت دادستان کل کشور و تأیید دادنامه و مخالفت کمیسیون عفو با دو مرحله درخواست نامبرده و بلامانع اعلام شدن اجرا توسط رئیس قوه قضاییه صورت گرفت.

 

سومین اعدامی امروز ۵۶ ساله و اهل و ساکن قزوین بود. نامبرده  در سال ۱۳۸۹ و به اتهام حمل مواد مخدر از نوع کراک به میزان ۱۷ کیلوگرم و ۳۲۵ سانتی گرم با خودرو کامیون در مسیر ورودی آستارا به اردبیل دستگیر شده بود.

 

خودرو کامیون وی نیز به نفع دولت ضبط شده است.

 

این محکوم علیه نیز پس از اعتراض به حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل و تأیید شدن حکم دو بار درخواست عفو از کمیسیون مربوطه کرده بود که در هر دو مرحله به لحاظ مخالفت صورت گرفته و بلامانع اعلام شدن اجرای حکم قطعی از سوی رئیس قوه قضاییه به دار مجازات آویخته شد.

 

برچسب ها:

زندانیان