نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۸ زندانی در رجایی شهر

16-آگوست-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: هشت زندانی که عمدتاً با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه، هشت زندانی که عمدتاً با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

هویت پنج تن از اعدام شدگان به شرح زیر منتشر شده است: مصطفی بشکوه، رسول گل‌محمدی، شهرام آباده، سیدمحمد سیدعبدالله و محرم عبدی (همگی از بند ۱).

این زندانیان روز دوشنبه جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند. به همراه ایشان یک زندانی نوجوان به نام مهدی بهلولی نیز حضور داشت که با موافقت شکات پرونده حکم وی متوقف شد.

همچنین یک زندانی دیگر به نام مجید رحیمی که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود موفق شد مهلتی سه ماهه از شکات پرونده خود اخذ کند.

گفتنی است، روز گذشته دستکم یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده از بند ۶ به سلول انفرادی منتقل شد تا حکم اعدام وی به اجرا درآید. این زندانی صادق غلامی نام داشته و با اتهام حدود یک کیلو گرم کراک به اعدام محکوم شده است.

یک منبع مطلع در خصوص وی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “سال گذشته که می‌خواستند صادق غلامی را در زندان فشافویه جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل کنند وی یکی از همبندیانش را به قتل رساند تا حکم اعدامش به تعویق بیافتد. وی همچنان به خاطر پرونده قتل بلاتکلیف است و دارد تلاش می‌کند تا رضایت اولیای دم را پیش از صدور حکم جلب نماید.”

قتل همبندیان یا خودزنی شیوه‌هایی هستند که برخی زندانیان برای به تعویق انداختن اجرای حکم اعدامشان انجام می‌دهند.

زندانیان