نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام ۹ زندانی در کرج و بندرعباس

19-آوریل-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سحرگاه روز جاری دست‌کم هشت زندانی با اتهام قتل در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

به گزارش هرانا، روز ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۶، دست کم ۱۴ زندانی جهت اجرای حکم اعدام با اتهام قتل به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند که سحرگاه امروز ۳۰ فرودین ماه ۱۳۹۶، حکم اعدام دست‌کم هشت تن از این زندانیان اجرا شد.

دو تن از زندانیان منتقل شده از جمله زندانیانی بودند که دارای چند اتهام و محکومیت بوده و ایام حبس خود را در زندان قزلحصار کرج سپری می کردند و جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل شده بودند.

از گروه پرشمار منتقل شده برای اجرای حکم، یک زندانی به نام مهدی بهلولی که به گفته سازمان عفو بین الملل از جمله محکومانی بود که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشت در زمره اولین نفراتی بود که با موافقت اولیای دم حکم اعدام او به تعویق افتاد و به بند عمومی بازگشت.

محسن بابایی (متهم به قتل)، سیامک شفیعی (متهم به قتل)، فرزاد قهرمان (متهم به قتل)، وحید سیلانی (متهم به قتل)، سیروس مرادی (متهم به قتل)، هاشم سنایی (متهم به سرقت مسلحانه و قتل)، سید داوود (هم پرونده ای هاشم سنایی، متهم به سرقت مسلحانه و مشارکت در قتل) و دو زندانی دیگر با هویت نامعلوم زندانیانی بودند که سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

علاوه بر مهدی بهلولی، حسن صحرانورد، داود حق جو و سه زندانی دیگر به دلایلی از جمله گرفتن مهلت از اولیای دم به بندهای خود بازگشتند، دو زندانی منتقل شده از زندان قزلحصار نیز از جمله این زندانیان بودند.

سازمان حقوق بشر ایران نیز از اعدام یک زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی بندرعباس خبر داده است.

بنا به این گزارش، صبح روز یک‌شنبه ۲۷ فروردین ماه یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شد.

هویت این زندانی محمد ساجدین، ۳۷ ساله و اهل کوهبان کرمان اعلام شده است. محمد ساجدین از ۳ سال و ۱۰ ماه پیش در زندانی مرکزی بندرعباس بسر می‌برد و دی ماه سال ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب بندرعباس به اعدام محکوم شده بود.

زندانیان