نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش تعداد اعدام شدگان زندان رجایی‌شهر به ۱۱ نفر

29-سپتامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: با مشخص شدن سرنوشت دو تن دیگر از زندانیان منتقل شده به انفرادی و تایید اجرای حکم اعدام آن‌ها، تعداد اعدام شدگان روز گذشته زندان رجایی‌شهر کرج به ۱۱ نفر افزایش یافت. بر این اساس، سه نفر دیگر از ۱۴ زندانی منتقل شده برای اجرای حکم اعدام، با گرفتن مهلت و یا رضایت اولیای دم، بدون اجرای حکم به بندهای مربوطه بازگشتند.

به گزارش هرانا، با تایید اجرای حکم دو زندانی دیگر، تعداد زندانیان اعدام شده روز گذشته در زندان رجایی‌شهر کرج به ۱۱ نفر افزایش یافت.

«فرج الله حاتمی» از بند ۲ (دارالقران) و «محمد جعفری» از بند ۶، هر دو با اتهام قتل، هویت دو زندانی دیگر اعدام شده است که هرانا موفق به احراز آن شده.

بر اساس این گزارش، سه نفر دیگر از ۱۴ زندانی منتقل شده برای اجرای حکم اعدام، با گرفتن مهلت و یا رضایت اولیای دم، بدون اجرای حکم به بندهای مربوطه بازگشتند. هویت یکی از این زندانیان، «فریبرز عزیز پور» از بند دو (دارالقران) اعلام شده است.

هرانا پیش از این هویت ۹ زندانی دیگر اعدام شده را به قرار زیر اعلام کرده بود:

۱- کریم حاتم زاده از بند دو (دارالقران) /اتهام قتل
۲- حسین کرمی از بند ۶ /اتهام قتل
۳- مهدی علیزاده از بند ۴ /اتهام قتل
۴- مجید گنجه علی از بند ۶ /اتهام قتل
۵- علی رحیلی از بند ۶ /اتهام قتل
۶- عدنان عموری از بند ۶ /سرقت مسلحانه
۷- علی ربیع زاده از بند ۶ /سرقت مسلحانه
۸- مهدی نظری /اتهامات مربوط به مواد مخدر
۹- علی اصغر جهان تیغ /اتهامات مربوط به مواد مخدر

دوازده زندانی با اتهام قتل و سرقت روز اول مهرماه جهت اجرای حکم اعدام در زندانی رجایی‌شهر به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

هم‌چنین، مهدی نظری و علی اصغر جهان تیغ، دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر نیز به ترتیب طی روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه هفته جاری به دلیل این‌که دادگاه آن‌ها در پاکدشت بوده، از زندان رجایی‌‌شهر و زندان قزلحصار کرج جهت اجرای حکم اعدام به زندان خورین ورامین منتقل شده بودند، اما به دلایل نامعلومی شبانه به زندان رجایی‌شهر منتقل و حکم اعدام آن‌ها همراه ۹ زندانی دیگر اجرا شد.

زندانیان