نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با رضایت اولیای دم؛ یک زندانی جوان از اعدام نجات یافت

21-فوریه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی جوان متهم به قتل پدرش، با رضایت و بخشش اولیای دم که مادر بزرگ و خواهرش بودند، از حکم قصاص نفس (اعدام) نجات یافت.

به گزارش جوان آنلاین، ساعت ۴ بامداد اول مرداد ماه امسال بود که قاضی منافی آذر بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس ماموران پلیس از مرگ مشکوک مرد میانسالی در یکی از بیمارستان ها با خبر و همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.

تیم جنایی در بیمارستان با جسد مرد ۴۶ ساله ای به نام محمود روبرو شدند که بر اثر سوختگی شدید به کام مرگ رفته بود. بررسی ها نشان داد عامل حادثه فرامرز پسر مقتول است که به خاطر مخالفت پدرش با ازدواج او با دختر مورد علاقه اش دست به حادثه آتشین زده است. متهم ۲۵ شهریور توسط پلیس دستگیر شد.

متهم در بازجویی ها با اظهار پشیمانی به قتل پدرش اعتراف کرد. وی گفت: “من در یک کارگاه خیاطی کار می کردم و با پول خودم خودروی پژو ۲۹۶ خریدم تا اینکه مدتی قبل با دختر جوانی آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم اما خانواده ام مخالفت کردند. من تلاش زیادی کردم تا پدرم را راضی کنم اما فایده ای نداشت. من عاشق دختر مورد علاقه ام بودم و پدرم متوجه شده بود که من با او ازدواج می کنم به همین خاطر چند روز قبل خودروی مرا گرفت. هر چقدر اصرار کردم خودروم را به من برگرداند پدرم قبول نکرد تا اینکه نیمه شب چند لیتر بنزین خریدم به در خانه مان رفتم و با داد و فریاد اعلام کردم که قصد دارم خودروم را آتش بزنم. سپس پدرم از خانه بیرون آمد و قصد داشت بطری بنزین را از من بگیرد که مقداری از بنزین روی لباس های او پاشیده شد و من وقتی خودروم را آتش زدم پدرم نیز آتش گرفت”.

در حالی که متهم صحنه حادثه را بازسازی کرده بود، مادر بزرگ و خواهرش به دادسرای جنایی آمدند و متهم را بخشیدند. اولیای دم اعلام کردند از آنجایی که او قصد قتل پدرش را نداشته است او را می بخشیم. پس از این قاضی منافی آذر برای آزادی وی ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر کرد. بدین ترتیب متهم پس از گذاشتن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومان آزاد می شود.

متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.

زندانیان