نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با رضایت اولیای دم ۲ زندانی از اعدام نجات یافتند

12-دسامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی متهم به قتل در تهران و کرمان به ترتیب پس از ۹ و ۱۳ سال تحمل حبس و انتظار برای اجرای حکم قصاص، با رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافتند.

به گزارش اداره کل زندانهای استان کرمان، رئیس زندان کهنوج با اعلام این خبر گفت: “با پیگیری واحد مددکاری این زندان و گذشت اولیاء دم و شاکیان زندانی که به جرم قتل در زندان به سر می برد پس از ۱۳سال از زندان آزاد شد”.

آزاد ستوان گفت: “زندانی به دلیل ارتکاب به قتل محکوم به قصاص نفس شده بود که با تلاش و پیگیری واحد مددکاری رضایت از شاکی و اولیای دم از مرگ مجات یافت”.

گفتنی است این جلسه با حضوراکبری رئیس دادگاه انقلاب شهرستان فاریاب،دادستان عمومی و انقلاب، رئیس بنیاد شهید کهنوج، رئیس زندان جیرفت، مسئول اجرای احکام دادسرا برگزارشد.

رضایت والدین عروس، تازه‌داماد را از اعدام نجات داد

به گزارش شهروند، داماد محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات پیدا کرد تا یک روز مانده به اعدامش دوباره فرصت زندگی پیدا کند.

علی، جوان ٢۴ ساله‌ای که به حکم قتل همسرش روانه زندان شده بود و در انتظار قصاص پشت میله‌های زندان روز را به شب و شب را به صبح می‌رساند، حالا در آستانه ٣٣سالگی دوباره فرصت زندگی یافته است؛ فرصتی که تنها یک روز مانده به اجرای حکمش به او داده شد تا شاید این‌بار زندگی بهتری داشته باشد.

صبح دیروز پدر و مادر فرزانه با حضور در شعبه پنجم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، علی، دامادشان که به جرم قتل همسر جوانش به قصاص نفس محکوم شده بود را بخشیدند. ٩‌سال طول کشید تا پدر و مادر فرزانه راضی به گذشت از قاتل دخترشان شوند.

زندانیان