نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

با گذشت اولیای دم یک زندانی از اعدام نجات یافت

28-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دامادی که در جریان درگیری با پدرزنش او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، از سوی اولیای دم بخشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

به گزارش خبرگزاری رکنا، این جنایت نیمه شب چهارم شهریور‌ماه سال ۹۵در منطقه افسریه رخ داد و در جریان آن مردی ۵۷ساله در جریان درگیری با دامادش در خیابان به قتل رسید. آنطور که مشخص بود داماد خشمگین پس از درگیری و اختلاف با همسرش با پدرزنش تماس گرفته و به بهانه اینکه می‌خواهد با او صحبت کند در یکی از خیابان‌ها قرار گذاشته بود.

داماد عصبانی با خودروی پرایدش سر قرار رفت و وقتی پدرزنش رسید از ماشین پیاده شد و پس از جروبحث با چاقو ضربه‌ای به گردن او زد. او پس از قتل فراری شده بود اما ۱۰ روز بعد دستگیر شد.

متهم در اعترافاتش گفت ناخواسته دست به جنایت زده است. او ادامه داد: “من با همسرم اختلاف داشتم اما آن شب برای آشتی‌کردن رفته بودم که با پدرزنم درگیر شدم. من در اوج عصبانیت با چاقو به وی ضربه زدم”.

این پرونده در ادامه با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد اما پیش از برگزاری جلسه محاکمه اولیای دم که فرزندان مقتول هستند گفتند حاضرند با دریافت دیه داماد جنایتکار را ببخشند. به این ترتیب وی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

در این جلسه که در شعبه یازدهم برگزار شد متهم در دفاع از خودش گفت: “شب حادثه دنبال همسرم رفته بودم اما بی‌جهت با پدرزنم درگیر شدم و بدون هیچ قصد قبلی این حادثه اتفاق افتاد و حالا شرمنده خانواده همسرم هستم”.

در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه و تحمل ۳سال حبس محکوم کردند.

زندانیان