نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بخشش و نجات یک زندانی از اعدام در علی آباد کتول

21-فوریه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به قتل در علی آباد کتول، پس از یازده سال تحمل زندان توسط اولیای دم «بدون قید و شرط» بخشیده شد و از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون قضائی رئیس کل داگستری گفت: “به همت تلاش های خالصانه اعضای شورای حل اختلاف علی آباد و پس از برگزاری جلسات متوالی اولیاء دم مقتول در پای چوبه دار بدون قید و شرط رضایت خود را اعلام کردند”.

احمد جعفری افزود: “۱۱ سال پیش زن و شوهری به بهانه کفالت فرزندشان برای معافیت از سربازی با نقشه قبلی از هم جدا می شوند اما پس از کفالت گرفتن فرزندشان خانم راضی به رجوح مجدد نمی شود و در یک درگیری همسرش با ضربات چاقو مقتوله را به قتل می رساند”.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان خاطرنشان کرد: “سرانجام با تلاش های دادستانی، دادسرا و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان علی آباد کتول پدر و مادر مقتوله پس از ۱۱ سال و بدون دریافت دیه از حق قصاص شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند”.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با اشاره به رسالت شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی اظهار کرد: “شورا برای نیل به اهداف شورای حل اختلاف اقدام به تلاش در راستای آزادی محبوسین در پرونده های قتل عمد و غیر عمد و سایر پرونده ها کرده است که خوشبختانه تاکنون توانسته است گامی موثر در این زمینه بردارد”.

زندانیان