نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بهروز آلخانی اعدام شد

26-آگوست-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: بهروز آلخانی زندانی سیاسی کُرد ۳۰ ساله علی‌رغم این‌که در انتظار تصمیم دیوان عالی کشور بود صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد.

به گزارش «نفس در قفس»، سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای با انتشار این خبر هم‌چنین اعلام کرد که مقامات از تحویل جنازه‌ی وی به خانواده‌اش نیز خودداری می‌کنند.

سعید بومدوها معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل گفت:‌ «اعدام بهروز آلخانی در حالی که وی هم‌چنان منتظر تصمیم دیوان عالی کشور بود، یک عمل شریرانه و خشن توسط مقامات ایران و بیتفاوتی نسبت به قوانین بین‌المللی و هم‌چنین قوانین داخلی ایران است. این وحشتناک است که آن‌ها با خودداری از تحویل جنازه‌ی بهروز آلخانی به خانواده‌اش درد و رنج بیش‌تری را به آن‌ها تحمیل می‌کنند.

وی هم‌چنین ادامه داد: «این‌که مقامات ایران این حکم اعدام را علی‌رغم حضور پرونده در مرحله‌ی تجدید نظر و پس از یک دادگاه به تمامی ناعادلانه و درخواست‌های بین‌المللی به اجرا گذاشته‌اند نشان‌گر بی‌اعتنایی مطلق آن‌ها نسبت به عدالت است. اعدام او تنها دلیلی دیگر بر اثبات عزم و اراده مصمم مقامات برای ادامه‌ی موج بی‌امان اعدام‌ها در ایران است که تاکنون ۷۰۰ نفر را در این سال به کام مرگ فرستاده است.»

زندانیان