نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام برای متهم به قتل بدون جسد مقتول

23-جولای-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم قصاص مردی که متهم است دوستش را به قتل رسانده و جسدش را آتش زده، در حالی تأیید شد که جسد مقتول همچنان پیدا نشده ‌است.

به گزارش شرق، هرچند اعترافات متهم به قتل (رامین) منجر به پیداشدن جسدی نشد و ردی هم از اینکه واقعا این قتل اتفاق افتاده باشد به دست نیامد اما با توجه به اعترافات متهم و همچنین پیدانشدن ردی از مقتول (پدرام) و شکایت اولیای دم، کیفرخواست علیه رامین صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ١١٣ وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از آن دفاع کرد و سپس با توجه به درخواست اولیای دم که صدور حکم قصاص بود، درخواست صدور حکم قانونی کرد.

با پایان گفته‌های متهم هیأت قضات وارد شور شدند و متهم را با توجه به اعترافاتی که «مقرون به واقع» تشخیص داده شد، به قصاص محکوم کردند.

اما این رأی در دیوان‌عالی کشور تأیید نشد و قضات اعلام کردند باید برای پیداشدن جسد تحقیق بیشتری شود. با توجه به ایراد وارده، متهم یک‌ بار دیگر پای میز محاکمه رفت و گفته‌های قبلی خودش را تکرار کرد. او با پافشاری گفت که مرتکب قتل شده ‌است و علتش هم تعرض بوده که به همسرش شده ‌است. یک ‌بار دیگر هیأت قضات رأی قصاص صادر کردند و این بار شعبه ٣٩ دیوان‌عالی کشور رأی قصاص را علیرغم پیدا نشدن جسد مقتول تأیید کرد.

برچسب ها:

زندانیان