نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام سه زندانی در زندان بندرعباس

19-ژوئن-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس که به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به اعدام محکوم شده بودند، در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

 

به گزارش هرانا، دیوان عالی کشور بتازگی حکم اعدام سه زندانی محبوس در زندان مرکزی بندرعباس به نام‌های “نجات طهماسبی”، “سعید وکیلی” و “پیمان جعفرپور” را به تایید رسانده و ایشان در آستانه اجرای حکم قرار گرفته اند.

 

نجات طهماسبی ۲۸ ساله، ۴ سال پیش بازداشت و به اتهام حمل و نگهداری ۱۶۰ گرم ماده محرک شیشه به اعدام محکوم شد.

 

هم چنین سعید وکیلی ۴۴ ساله دارای زن و فرزند که از ۱۶ ماه پیش تاکنون در زندان به سر می برد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۰۰ گرم شیشه به اعدام محکوم شده است.

 

پیمان جعفرپور ۳۱ ساله نیز که ۱۴ ماه قبل دستگیر شد، به اتهام حمل و نگهداری ۱۸۵ گرم هروئین از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده است.

 

بنا به این گزارش، حکم این سه تن در حالی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد که، مواد مخدر مکشوفه از هر سه نفر تنها برای مصرف شخصی بوده و هیچ کدام حتی با اتهام خرید و فروش و یا قاچاق مواد مخدر روبرو نشده اند.

 

حکم اعدام علیرضا قریشی‌زاده ۳۸ ساله که به اتهام حمل و نگهداری ۶۰ گرم هروئین (جهت مصرف شخصی) به اعدام محکوم شده بود، پس از ۱۴ سال زندان به حبس ابد تقلیل یافت.

 

گفتنی است، زندان مرکزی بندر عباس در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ نفر زندانی دارد که ۵۰۰ نفر از ایشان در زیر حکم اعدام بسر می‌برند.

زندانیان