نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام مرد به اتهام قتل همسر

9-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که متهم است همسرش را در جریان اختلافات خانوادگی به قتل رسانده، با تأیید حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور در یک قدمی چوبه ‌دار قرار گرفت.

به گزارش شرق، پلیس آگاهی استان فارس، وقتی در جریان کشف جسد زنی جوان به نام مینا در خانه‌اش قرار گرفتند، به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

آنها مشاهده کردند این زن غرق در خون است و به احتمال زیاد بر اثر اصابت ضربات جسمی برنده از پا درآمده است، بعد از انتقال پیکر قربانی به پزشکی‌قانونی شوهر مینا تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد که حمید نام دارد، مدعی شد از چگونگی و علت قتل همسرش بی‌اطلاع است، او گفت: “من و مینا زندگی آرامی داشتیم و نمی‌دانم چه کسی همسرم را به قتل رسانده است،” اظهارات حمید با واقعیت مطابقت نداشت زیرا کارآگاهان مدارکی را به‌دست آوردند که ثابت می‌کرد او با مقتول به‌شدت اختلاف داشت، به همین دلیل بازجویی‌ها از مرد جوان ادامه یافت تا اینکه او سرانجام اتهام قتل را قبول کرد و گفت به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشت روز حادثه با او مشاجره کرد و سپس در حالت خشم و عصبانیت با چاقو مینا را به قتل رساند.

این مرد گفت: “من قصد نداشتم همسرم را بکشم، اما آن زمان به‌شدت عصبانی شده بودم و متوجه رفتارم نبودم،” حمید بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفت. در این جلسه اولیای‌دم مقتول خواستار قصاص دامادشان شدند.

سپس متهم بار دیگر اتهام قتل را پذیرفت و گفت: “مینا بدون اجازه من هر کاری که دلش می‌خواست انجام می‌داد و همین مسئله باعث ایجاد اختلاف میان ما شده بود، روز حادثه به‌دلیل همین موضوع با هم جروبحث کردیم و من با چاقو به وی حمله‌ور شدم،” متهم توسط قضات به قصاص محکوم شد، اما به رأی صادره اعتراض کرد، پس از آن دیوان‌عالی کشور به بررسی مجدد پرونده پرداخت. رأی صادره اکنون به تأیید رسیده و حمید در یک قدمی چوبه ‌دار قرار گرفته است.

برچسب ها:

زندانیان