نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام و شلاق یک زندانی

25-اکتبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: جوانی که با انگیزه سرقت به محل کار سابقش رفته و نگهبان آنجا را به قتل رسانده بود با تأیید حکم شلاق و قصاص‌اش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش همشهری، این جنایت صبح روز ۲۷فروردین‌ سال ۹۴در انبار شرکتی خصوصی در منطقه شورآباد اتفاق افتاد. آن روز وقتی کارگران وارد انبار شدند جنازه نگهبان را دیدند که به‌دلیل اصابت ضربات جسم سخت به سرش به قتل رسیده بود. تحقیقات پلیس نشان می‌داد که قاتل بعد از قتل تعدادی از تجهیزات رایانه‌ای را از آنجا دزدیده است.

چند ساعت از آغاز تحقیقات گذشته بود که به کارآگاهان خبر رسید جوانی هنگام فروش تعدادی تجهیزات رایانه‌ای در شهر چالوس دستگیر شده و در بازجویی‌ها اعتراف کرده که تجهیزات کامپیوتری را از انباری در تهران سرقت کرده و نگهبان انبار را به قتل رسانده است. به این ترتیب راز قتل نگهبان شرکت فاش و قاتل او به تهران منتقل شد. در جلسه محاکمه این مرد که چندی قبل در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد متهم گفت: “قبلا نگهبان انبار همان شرکتی بودم که جنایت در آنجا رخ داد اما مدتی بود که اخراج شده و بیکار بودم”.

تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم به محل کار سابقم سری بزنم. در مسیر رفتن به انبار بودم که ۲نفر از دوستانم را در حال مصرف شیشه دیدم. همراه آنها مقداری شیشه مصرف کردم و ساعتی بعد به انبار رفتم. نگهبان من را کاملا می‌شناخت و دوست بودیم. او اجازه داد وارد انبار شوم و حتی از من پذیرایی کرد و با یکدیگر شام خوردیم. بعد از آن نگهبان می‌خواست استراحت کند اما من که به‌خاطر مصرف شیشه دچار توهم شده بودم و او را به قتل رساندم.

بعد سراغ گاوصندوق شرکت رفتم اما نتوانستم آن را باز کنم. به همین دلیل تعدادی از تجهیزات رایانه‌ای را که آنجا بود سرقت کردم و به چالوس رفتم ولی خیلی زود دستگیر شدم. من تحت‌تأثیر شیشه مرتکب قتل شدم.در پایان این جلسه قضات دادگاه متهم را به قصاص، ۳سال زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم کردند که این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و به این ترتیب متهم در یک قدمی چوبه‌ دار قرار گرفت.

زندانیان