نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام یک متهم به قتل در تهران

25-نوامبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم قصاص مردی که متهم است با همدستی سه تن دیگر پس از قتل پسر جوانی جسد او را به آتش کشیده بودند، در دیوان عالی کشور تایید شد.

 

به گزارش قانون، روز سوم دی ماه سال ۹۰ خانواده جوانی به نام صمد نزد پلیس شهریار رفتند و از ناپدید شدن او خبر دادن دچند روز بعد معلوم شد او قربانی توطئه شومی شده وبه قتل رسیده است. شواهد حاکی از آن بود که ۴ جوان به نام های انوشیروان، روح ا…‌، توکل و محمد با همدستی دو مرد به نام های بایرامعلی و عروجعلی در این جنایت دست دارند. به این ترتیب متهمان دستگیر شدند.

 

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه ۷۴دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبدا…ی برگزار شد، ابتدا فلاح به نمایندگی از دادستان تهران به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: اوراق پرونده حاکی از آن است که متهم ردیف اول به نام انوشیروان، صمد را به قتل رسانده و با کمک دو نفر دیگر به نام های روح ا… و توکل جنازه را به وسیله تینر به آتش کشیده و دفن کرده اند.

 

همچنین محمد و متهمان ردیف پنجم و ششم نیز به معاونت در قتل عمدی متهم هستند. تقاضای کیفر آنان را دارم. در ادامه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص متهمان شدند.

 

براساس این گزارش با پایان جلسه محاکمه قاضی عبدا…ی همراه با چهار مستشار دادگاه (قاسمی، رضوی، رسولی و رستمی) وارد شور شدند انوشیروان را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند ودیگر متهمان پرونده نیز به زندان محکوم شدند.

 

با اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص متهم ردیف اول را تایید کردند اما حکم مجازات متهمان دیگر نقض و برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد.

 

برچسب ها:

زندانیان