نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم شلاق و تبعید برای ورزشکار متهم به تجاوز

25-نوامبر-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم شلاق و تبعید یکی از ورزشکاران مشهور در ایران که چندی قبل به اتهام “تجاوز” در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این پرونده از شامگاه ۲بهمن‌ماه سال ۹۳با شکایت دختری جوان تشکیل شد. دختر جوان که مهندس ساختمان و استاد دانشگاه است از یکی از ورزشکاران معروف و قهرمان المپیک شکایت کرد و گفت که آنها او را فریب داده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

گفتنی است که گزارش پزشکی قانونی نیز تأیید کرده که وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

متهمان چند روز پس از شکایت این دختر جوان و تحقیقات مقدماتی در شعبه ۷۲دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در جلسه محاکمه بعد از آنکه شاکی جزئیات حادثه را بازگو کرد، متهمان در دفاع از خود اتهام رابطه نامشروع با شاکی را قبول کردند اما گفتند: “این رابطه با رضایت او بوده است. هر چند آنها از دادگاه درخواست عفو و بخشش کردند و گفتند توبه کرده‌اند اما قضات دادگاه بعد از شور هر دو متهم را محکوم کردند”.

سپس متهمان به حکم اعتراض کردند و پرونده به شعبه ۲۹دیوان عالی کشور فرستاده شد. هر چند بررسی پرونده چند‌ماه طول کشید اما در نهایت قضات دیوان‌عالی ورزشکار مشهور و دوستش را به اتهام ارتکاب زنای بدون عنف مجرم تشخیص دادند. براساس رأی صادره ورزشکار مشهور به تحمل ۱۰۰ضربه شلاق حدی و یک‌سال تبعید به یکی از شهرهای غربی کشور و همدستش نیز به ۱۰۰ضربه شلاق حدی و ۲سال تبعید به جنوب کشور محکوم شدند.

برچسب ها:

زندانیان