نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعداد اعدام‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه به ۱۳ مورد رسید

27-آوریل-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: با اعدام ۱۰ زندانی دیگر در ۳ شهر کشور، تعداد اعدام‌ها از آغاز اردیبهشت ماه جاری به ۱۳ مورد رسید.

به گزارش منبع رسمی و غیررسمی طر روزهای اخیر ۱ زندانی در ساری، ۱ زندانی در قزوین و ۸ زندانی در زاهدان به دار آویخته شده‌اند.

در گزارش منتشر توسط دادگستری کل استان مازندران، دادستان عمومی و انقلاب ساری، از اجرای حکم اعدام دومین زندانی متهم به قتل، صبح روز ۵ اردیبهشت ماه در محوطه زندان ساری خبر داد.

وی هویت این زندانی را «ز-چ»، ۲۷ ساله اعلام کرده است.

طبق گزارش همین منبع، روز ۵ اردیبهشت ماه یک زندانی دیگر ٢٧ ساله با نام «ح-ح» نیز در این زندان به دار آویخته شده بود

در گزارشی دیگر خبرگزاری هرانا از اعدام ۸ زندانی طی ۲ روز در زندان مرکزی زاهدان خبر داد.

بنا به این گزارش، دست کم ۵ زندانی با هویت نامعلوم و متهم به جرایم مربوط به مواد مخدر روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه در زندان مرکزی زاهدان با حضور نماینده دادستان به دار آویخته شدند.

هم‌چنین دیروز ۷ اردیبهشت ماه نیز حکم مرگ جمشید دهواری، ۳۰ ساله به اتهام قتل، صادق ریگی، ۳۵ ساله به اتهام قتل و محمد سنچولی، ۲۲ ساله در این زندان به اجرا گذاشته شد.

با توجه به این‌که محمد سنچولی از ۵ سال پیش در زندان بوده، وی در هنگام دستگیری زیر ۱۸ سال بوده و اجرای حکم اعدام وی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در گزارشی دیگر، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، از اجرای حکم اعدام یک زندانی متهم به قتل در محوطه زندان مرکزی قزوین خبر داد.

به گزارش دادگستری استان قزوین، حکم اعدام این فرد پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح دیروز ۷ اردیبهشت ماه به اجرا گذاشته شده است.

زندانیان