نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعداد اعدام‌ها در ۳ روز گذشته به ۱۴ مورد رسید

7-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: با اجرای ۷ حکم اعدام دیگر طی ۳ روز گذشته، تعداد احکام مرگ اجرا شده در این مدت به ۱۴ مورد رسید.

بنا به گزارش «نفس در قفس»، طی روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه جاری دست‌کم ۱۴ زندانی در نقاط مختلف کشور به دار آویخته شده‌اند. این تعداد شامل ۲ زندانی زن و اجرای یک حکم اعدام در ملاعام نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سپیده‌دم دوشنبه ۱۶ اسفند ماه دو زندانی که با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان گرمسار اعدام شدند.

هویت این دو زندانی پرویز (بهروز) ندایی و بهرام مرادقلی اعلام شده و گفته می‌شود هردو بدون داشتن سابقه‌ی قبلی در یک پرونده‌ی مشترک به اتهام حمل و نگهداری ۸۲۰ گرم ماده مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

هم‌چنین به گزارش همین منبع، در طی همین روز دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه (دریا) با اتهام قتل عمد اعدام شدند. هویت این دو زندانی رمضان سبزی اهل ماکو و یوسف علیزاده، حدوداً ۶۰ ساله و اهل خوی اعلان شده است.

سازمان حقوق بشر ایران نیز طی گزارشی از اعدام یک زندانی متهم به قتل در زندان مرکزی همدان خبر داد.

این زندانی بهمن فریدی، ۳۵ ساله نام داشته و صبح روز ۱۴ اسفند ماه اعدام شده است.

به گزارش همین منبع و در همین روز چهار زندانی دیگر شامل دو زن در زندان مرکزی رشت (لاکان)، اعدام شده‌اند.

سه تن از این زندانیان با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند و اتهام نفر چهارم نامشخص است. هم‌چنین تنها هویت یک زندانی به نام «شاه محمدی» تاکنون اعلان شده است.

خبرگزاری رکنا نیز امروز از اعدام ۲ نفر در زندان مرکزی ساری خبر داد.

بنا به این گزارش، این دو جوان که متهم بودند اسفند ماه سال ۹۱ در شهر آمل یک فروشنده لوازم یدکی خودرو را در حین سرقت از مغازه‌اش به قتل رسانده‌اند سحرگاه دوشنبه ۱۶ اسفند ماه در زندان ساری اعدام شدند.

در این گزارش به هویت دو جوانی که اعدام شدند اشاره‌ای نشده و تنها ذکر شده یکی از ایشان در هنگام قتل ۲۱ سال سن داشت و شاگرد مغازه مقتول بوده است.

گفتنی است، «نفس در قفس» پیش‌تر نیز اعدام ۷ تن دیگر از جمله یک نفر در ملاعام در بویین‌زهرا گزارش کرده بود.

زندانیان