نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام شش نفر از متهمان به قاچاق مواد مخدر اجرا شد

23-نوامبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سپیده دم روز پنج شنبه ۳۰ آبان ماه۱۳۹۲ حکم اعدام ۶ نفر از متهمان به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی یزد اجرا شد.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان یزد محکوم علیه “عبدالعزیز- ع” به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری مقدار ۱۸ کیلو تریاک و حمل و نگهداری ده کیلو کراک و اعتیاد به تریاک به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب اسلامی ابرکوه به اعدام محکوم گردیده بود.

 

همچنین محکوم علیه “سعید- ب” به اتهام حمل و نگهداری ۵۲ کیلوگرم مواد مخدر حاوی ترکیبات مرفین به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم شده بود.

 

محکوم علیه دیگری به نام “سیروس- س” نیز به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری ۳۰۶ کیلوگرم هروئین فشرده و استعمال تریاک به موجب دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم گردیده بود.

 

همچنین محکوم علیه “ابوالفضل – الف” به اتهام نگهداری یک کیلوگرم هروئین دستگیر و به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم گردیده بود.

 

خانم‌ها “الف- الف” و “ر- ع” نیز به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری ۳۱ کیلوگرم هروئین فشرده دستگیر و به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب اسلامی یزد به اعدام محکوم و حکم آن‌ها اجرا گردید.

 

لازم به ذکر است که درخواست عفو آن‌ها از سوی کمیسیون عفو قوه قضائیه رد و حکم صادره علیه آن‌ها نیز از سوی دادستانی کل کشور تأیید و تنفیذ گردیده بود که با رعایت کلیه تشریفات قانونی و شرعی اجرا گردید.

برچسب ها:

زندانیان