نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام مردی که متهم به قتل همسرش است در دیوان عالی تایید شد

9-سپتامبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس:‌ حکم قصاص (اعدام) مردی که متهم به قتل همسرش از طریق اسید پاشی است در دیوان عالی کشور تائید شد.

 

این مرد (ناصر) متهم است که نیمه شب ۱۳ مرداد ۹۰ در یک دامداری واقع در منطقه “مرتضی گرد” بخش آفتاب -در جنوب غرب تهران – همسر خود (شهین ۳۲ ساله) را از طریق اسید پاشی به قتل رسانده است.

 

ناصر شامگاه سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۹۰ در حوالی بهشت زهرا دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها به ریختن اسید روی همسر سابقش اعتراف و انگیزه خود را انتقامجویی دانست.

 

وی اظهار داشت: “تیر ماه از همسرم جدا شده اما به خاطر دخترمان تصمیم گرفتیم دوباره ازدواج کنیم به همین خاطر از خلخال به تهران آمدیم. مدتی بود به همسرم شک داشتم و این شک آزارم می‌داد. برای پایان دادن به شکم بر روی شهین اسید ریختم. بعد هم با سرقت طلا‌هایش گریختم.”

 

با تکمیل تحقیقات قاضی دادگاه بخش آفتاب برای متهم به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

دی ماه سال گذشته جلسه محاکمه متهم به صورت غیرعلنی در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد.

 

در این جلسه دختر ناشنوای مقتول برای پدرش تقاضای قصاص کرد. او که به شدت گریه می‌کرد گفت: این مرد پدرم نیست و مادرم را کشت.

 

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و مدعی شد به خاطر سوءظن دست به این جنایت زده است.

 

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش برای صدور حکم وارد شور شده و ناصر را به قصاص (اعدام) محکوم کردند.

 

با اعتراض متهم پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور روز گذشته حکم قصاص (اعدام) را تائید کردند.

زندانیان