نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام یک متهم به محاربه در دیوان عالی کشور تایید شد

11-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس دادگاه انقلاب شهرستان کرمان از تایید حکم اعدام آریا جاویدان سردسته یک گروه مسلح در جنوب استان کرمان در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، احمد قربانی اظهار داشت: “حکم نهایی به متهم و وکیل وی ابلاغ شده و جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

رئیس دادگاه انقلاب شهرستان کرمان اعلام داشت: “آریا جاویدان که به اتهام محاربه از طریق سردستگی گروه مسلحانه جهت برهم زدن، امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت، قتل عمدی، سرقت مسلحانه ،راهزنی ،آدم ربائی مسلحانه در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت و به اعدام محکوم و حکم صادره پس از اجرای تشریفات قانونی در دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت”.

وی افزود: “آریا جاویدان با تشکیل باندی متشکل از افراد مختلف مسلح به سلاح گرم به ایجاد رعب و وحشت بین مردم در جنوب استان کرمان ،آدم ربائی و سرقت های مقرون به آزار و مسلحانه اقدام می کرده است و پس از ربائیدن افراد آنها را در منطقه کوه شاه نگهداری می کرده و از خانواده های ایشان اخاذی می کرده است”.

قربانی خاطرنشان ساخت: “نامبرده چندین فقره آدم ربائی مسلحانه ،قتل عمد،سرقت مسلحانه و غیره در پرونده خود دارد که وی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر وتحویل مراجع قضائی شد و در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته و به اکثر جرائم خود اقرار صریح داشته است”.

این مقام قضایی در ادامه خاطرنشان ساخت: “متهم به اتهام محاربه به اعدام محکوم و حکم مذکور مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت و بعد از ابلاغ به وی و وکیلش پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است”.

زندانیان