نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام ۲ متهم به قتل فردا در تنکابن به اجرا در می‌آید

18-سپتامبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: ساعت هفت صبح فردا دو متهم به قتل یکی در ملاءعام و دیگری در محوطه زندان شماره دو تنکابن واقع در نشتارود به اجرا در می‌آیند.

 

به گزارش فارس، اصغر طالبی دادستان تنکابن گفت: “ساعت هفت صبح فردا دو اعدام یکی در ملاعام و دیگری در محوطه زندان شماره دو تنکابن واقع در نشتارود به اجرا در می‌آیند.”

 

وی درباره حکم اعدام ملاعام صبح پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۹۲ در تنکابن مدعی شد: “در سال ۸۷ جوانی به نام مهدی باقی‌زاده صارمی که در حال گذراندن دوره سربازی بود با خبر می‌شود دختری را که به او علاقه‌مند بوده و با هم قرار ازدواج داشته‌اند در نبودش با فرد دیگری ازدواج کرده است.”

 

دادستان تنکابن افزود: “این جوان عاشق‌پیشه به این عنوان که پدر و مادر دختر عامل این جدایی و ازدواج عشق او با فرد دیگری هستند، از آن‌ها کینه به دل گرفته و پس از گرفتن مرخصی و حضور در شهرستان تنکابن در فرصتی مناسب به خرم‌آباد یکی از شهر‌های تابعه تنکابن و محل زندگی این پدر و مادر رفته و به قصد انتقام‌جویی ابتدا مادر و دقایقی بعد پدر عشق از دست رفته‌اش را به قتل می‌رساند.”

 

وی ادامه داد: “وی با وضعیت روحی بسیار بد و پریشان به جنگل‌های حاشیه شهر خرم آباد می‌گریزد.”

 

بنا به گفته طالبی این جوان در هنگام دستگیری در شرایط بسیار بد روحی قرار داشته است و بادیدن ماموران پلیس قصد خودکشی داشته است اما با شگردهای ویژه پلیس غافلگیر و دستگیر شده بود.

 

دادستان تنکابن گفت: “بر اساس کیفر خواست شماره ۲۷۹۳ دادگستری تنکابن و دادنامه شماره ۶۵-۲۱۳۰/۱۳۸۷ صادره از شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان حکم اعدام مهدی باقی‌زاده صارمی از سوی شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور و به موجب دادنامه شماره ۲۸/۲۶۱ به تاریخ ۲۵ آبان ۸۷ و یک اسفند سال ۹۱ ریاست قوه قضاییه این حکم مبنی بر قتل عمدی آقای «سلیمان. س» و بانو «گل‌بهار. ش» توسط مهدی باقی‌زاده صارمی نیز تأیید شده و به موجب این حکم قاتل به دو بار قصاص نفس در ملاءعام محکوم شد که این حکم راس ساعت هفت صبح فردا پنجشنبه ۲۸ شهریور در میدان شهید شیرودی اجرا می‌شود.”

 

این مقام مسئول در ادامه از اجرای حکم اعدام دیگری در زندان شماره دو تنکابن (نشتارود) خبر داد که محکوم در چند سال قبل به دلیل اختلاف نظری که با فردی داشته در جریان درگیری با ضربه بیل به سر مقتول موجب مرگ وی شده بود.

 

طالبی افزود: “به استناد کیفرخواست شماره ۱۹۶۵-۰۸۰۷/۱۳۶۸ صادره از دادسرای تنکابن و دادنامه شماره ۸۹-۱۲/۴/۸۷ صادره از شعبه ۲ دادگاه کیفری استان و نیز دادنامه شماره ۵۸۳ – ۳۱/۴/۱۳۸۷ صادره از شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور و استیذان مورخه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ریاست قوه قضاییه حکم اعدام آقای «سلیمان. و» فرزند رحیم علی به جرم قتل عمد مرحوم احمد آهنگر قربانی فرزند نقی که سال ۸۶ در اسب‌چین سلمان‌شهر به وقوع پیوست تایید و این حکم صبح فردا پنجشنبه ۲۸ شهریور در زندان شماره دو تنکابن واقع در نشتارود اجرا می‌شود.”

برچسب ها:

زندانیان