نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان تقاضای قطع دست سه متهم را مطرح کرد

6-فوریه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: روز گذشته سه متهم به سرقت از منازل در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند، دادستان در جریان این محاکمه برای سه متهم مورد اشاره تقاضای حکم قطع دست را از دادگاه نمود. متهم اصلی این پرونده عنوان داشت برای تهیه مبلغ دیه ای که پیش تر به پرداخت آن محکوم شده بود دست به سرقت زده است.

به گزارش خبرگزاری رکنا، رسیدگی به این پرونده از اوایل خرداد ماه امسال به دنبال افزایش سرقت از خانه هایی در حوالی نعمت اباد در دستور کار پلیس قرارگرفت. شواهد نشان می داد دزدیا دزدان نیمه شب با استفاده از شاه کلید وارد خانه ها می شدند و دست به سرقت می زدند.

تلاش برای ردیابی دزدان آغاز شده بود که یکی از آنها هنگام فروش لپ تاپ سرقتی بازداشت شد و دو همدست دیگرش را لو داد و به سرقت در قالب یک شبکه سه نفره اعتراف کرد. در حالی که تعداد شکایتها به ۱۷ فقره رسیده بود علیه سه دزد سابقه دار کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از طرف دادستان برای سه دزد سابقه دار تقاضای قطع دست را مطرح کرد.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

زندانیان