نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان کل کشور: موافق اعدام متهمان جرایم مواد مخدر نیستیم

21-ژوئن-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دادستان کل کشور از بازنگری قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت که ما نیز اعدام را امر مطلوبی نمی‌دانیم. وی از تشکیل کارگروه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت “یکی از ابزارهایی که جامعه جهانی سال‌های متمادی علیه ایران به کار می‌گیرند، مساله نقض حقوق بشر در ایران است، آن‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی ایران از حقوق بشر دفاع نمی کند”.

وی با بیان اینکه کشور نیز طرفدار اعدام نیست، بیان کرد: “ما هم اعدام را یک امر نامطلوب می دانیم، چرا که فرد خطاکار هم یک انسان است و حیات حق طبیعی اوست. اما نمی‌توان با کسی که حق زندگی خود را مقدم بر حیات دیگران می‎‌داند برخورد قاطعانه نکرد”.

وی خطاب به وزیر کشور، عنوان کرد: “در ستاد مبارزه با مواد مخدر امر پیشگیری را جدی‌تر بگیرید و  بخشی از بودجه را  که دولت در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داده است در راستای پیشگیری هزینه شود”.

منتظری با بیان اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری است، گفت: “ما این مسئولیت را عهده دار شده‌ایم و در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل داده‌ایم، اگر همکاران نظر و پیشنهادی برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر دارند به ما ارایه دهند تا این در این کارگروه مورد بررسی قرار بگیرد. انتظار ما این است که بخش های مختلف اعم از دانشگاهی و انتظامی ما را در این مسیر کمک کند”.

زندانیان