نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادگاه کیفری استان تهران یک متهم را به اعدام محکوم کرد

21-ژوئن-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران مردی را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرد. این مرد متهم است در سال ۹۳ طی یک نزاع و ضرب و شتم فرد دیگری را به قتل رسانده بود.

به گزارش جوان آنلاین، مرد معتاد که مصرف کننده مواد را به قتل رسانده‌ بود، محاکمه و به مرگ محکوم شد.

اسفندماه سال ۹۳ بود که مأموران پلیس جسد مرد جوانی را در فاضلاب بزرگراه شهید یاسینی کشف کردند.

شواهد نشان می‌داد جسد متعلق به مرد معتادی به نام امید است که در پاتوق معتادان رها شده و تلفن همراه او نیز سرقت شده است.

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در ردیابی تلفن همراه مقتول به جوان سابقه‌داری به نام کریم مظنون شدند و او را بازداشت کردند.

کریم گفت: “با دوستانمان در پاتوقی که همیشه آنجا جمع می‌شدیم در حال مصرف مواد بودیم که مقتول از راه رسید و با اصرار از ما مواد ‌خواست که مخالفت کردیم و از او خواستیم از اتاقک بیرون برود، اما او شروع به فحاشی کرد که با هم درگیر شدیم. من دست و پای مقتول را بستم و او را به شدت کتک زدم. نمی‌دانستم ضرباتم منجر به فوت او شود”.

پرونده با کامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و روز گذشته روی میز هیئت قضایی قرار گرفت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه و قرائت کیفرخواست، اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و گفتند: “پسرمان معتاد شده بود و برای تنبیه او را طرد کرده بودیم، اما راضی به مرگش نبودیم به همین خاطر درخواست قصاص داریم”.

در ادامه جلسه، متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل در جایگاه قرار گفت و در شرح ماجرا گفت: “به شیشه معتاد بودم و با دوستانم گاهی به پاتوقی در یکی از پارک‌های شرق تهران می‌رفتیم و مواد مصرف می‌کردیم”.

روز حادثه مشغول مصرف مواد بودیم که مقتول از راه رسید و خواست که مواد در اختیارش بگذاریم تا او هم مصرف کند. عصبانی شدیم و با او درگیر شدیم و خواستم از اتاقک بیرون برود. او فحاشی کرد و پایپ را به طرفمان پرتاب کرد. دوستم – یاسر – عصبانی شد و به او سیلی زد. از او خواستم از اتاقک بیرون برود و من و مقتول را تنها بگذارد. یاسر بعد از سرقت تلفن همراه مقتول از اتاقک بیرون رفت. بعد از آن مقتول هم می‌خواست از اتاقک بیرون برود که او را گرفتم و کاپشنی که تنش بود را روی صورتش کشیدم. بعد از آن او را روی زمین انداختم و دست و پاهایش را به صورت ضربدری با پیراهن کهنه بستم. از عصبانیت او را به شدت کتک زدم و از اتاق بیرون آمدم که بعدها فهمیدم فوت کرده است.

متهم در آخرین دفاعش گفت: قصد کشتن او را نداشتم. مقتول با اصرار می‌خواست از ما مواد بگیرد و به خاطر فحاشی عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم.

بعد از توضیحات کریم، دیگر متهم به اتهام سرقت و ضرب و جرح مقتول در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام و اظهارات دوستش ماجرا را شرح داد.

در پایان بعد از آخرین دفاع متهمان، هیئت قضایی بعد از شور کریم را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و یاسر را به اتهام سرقت و ضرب و جرح به حبس محکوم کرد.

برچسب ها:

زندانیان