نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در طی یک هفته هر سه ساعت یک نفر اعدام شده است/ سه نفر در شیراز اعدام شدند

22-می-2012

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سه زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر که در سال‌های گذشته به اعدام محکوم شده بودند، امروز در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.
روابط عمومی دادگستری فارس با اعلام این خبر، توضیح داد: این سه نفر به جرم حمل و نگهداری مقادیرعمده مواد مخدر شامل هرویین و کراک در دادگاه انقلاب شیراز، نی‌ریز و زرین دشت از سوی مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند. احکام صادره برای این قاچاقچیان پس از طی مراحل قانونی و تایید از سوی دادستان کل کشور امروز در محل زندان عادل آباد شیراز به‌ اجرا در آمد.

این افراد با نام‌های ظ – ر به جرم حمل و نگهداری دو کیلوگرم هرویین، ع – الف به جرم حمل ۳۲ کیلو و ۳۰۹ گرم هرویین و ح – الف به جرم نگهداری و حمل چهار کیلو و ۹۰۰ گرم کراک طی سال‌های ۸۶ تا ۸۹ به اعدام محکوم شده بودند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران امروز در گزارش ماهانه منتشره خود در اردی بهشت ماه سال ۹۱ اعلام کرد در طی ماه گذشته دست کم ۷۷ نفر در ایران اعدام شدند که حکم نیمی از اعدام شدگان به صورت مخفیانه اجرا شده است.

روز گذشته نیز در یکم خرداد ماه ۱۴ زندانی در تهران اعدام شدند. روند اعدام ها در طی هفته اخیر بی سابقه بوده است،بطوری که در طی یک هفته گذشته به صورت متوسط هر سه ساعت یک نفر اعدام شده اند. اما تا کنون مجامع حقوق بشری واکنشی در این زمینه نداشته اند.

برچسب ها:

زندانیان