نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در طی ۴ روز، ۹ نفر در استان اردبیل اعدام شده‌اند

13-جولای-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سه نفر دیگر در اردبیل اعدام شدند تا تنها در طی ۴ روز، تعداد اعدام شدگان در این استان، به ۹ تن برسد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، سحرگاه روز سه‌شنبه، هجدهم تیرماه، سه نفر دیگر که از سوی شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب اردبیل، به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر، با حکم مرگ مواجه شده بودند، در زندان مرکزی این استان به دار آویخته شدند.

 

در این گزارش آمده است که “دو نفر از اهالی و ساکنین تهران و متولدین سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۲ به جرم مشارکت در خرید و حمل هروئین به میزان نهصد و چهل و سه گرم و چهل و پنج سانتی گرم در اردبیل دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند و خودروی جاسازی شده و حامل موادمخدر متعلق به یکی از محکومین فوق نیز به نفع دولت ضبط شده است. هم‌چنین به دلیل اعتیاد وی، مجازات شلاق و جزای نقدی، قبل از اعدام اجرا گردید.”

 

هم‌چنین در مورد فرد سوم عنوان شده که “وی متولد ۱۳۶۵ و اهل و ساکن ارومیه بود که به جرم حمل و نگهداری هروئین به میزان نهصد و نود و هفت گرم در اردبیل دستگیر و پس از رسیدگی و طی مراحل قانونی پرونده، از سوی شعبه‌ی مذکور، به اعدام محکوم شده بود و خودروی حامل موادمخدر متعلق به وی نیز به نفع دولت ضبط شده است.”

 

گفته می‌شود اعدام این سه شهروند با بررسی و موافقت دادستان کل کشور و پس از مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبردگان در دو مرحله، صورت پذیرفته است.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل در طی دو سال گذشته تاکنون ۱۸ نفر در این استان به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند که اجرای حکم ۹ تن از این افراد در هفته‌ی گذشته و در یک بازه‌ی زمانی ۴ روزه، صورت پذیرفته است. هم‌چنین ۴۰ زندانی در انتظار ارجای حکم اعدام هستند.

برچسب ها:

زندانیان