نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دست‌کم یک نفر در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شد

15-دسامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دست‌کم یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری (پنجشنبه ۲۵ آذر ماه) یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شد.

این زندانی «بهزاد سلیم کرد» فرزند عثمان نام داشت و متولد ۲۴ بهمن ماه ۱۳۵۶ در شهر نقده بود. وی آذر ماه سال ۱۳۹۰ به اتهام حمل و نگهداری ۲ کیلو ماده محرک شیشه و ۲۵۰ گرم تریاک بازداشت و آبان ماه ۱۳۹۱ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس از سوی قاضی «ضیایی فر» به اعدام محکوم شد.

«بهزاد سلیم کرد» دو روز قبل جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد و روز قبل از اعدام موفق به دیدار همسر و دو فرزند خردسالش شده بود.

یکی از بستگان وی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «بهزاد ۱۱ سال در کارخانه آجرپزی کار می‌کرد تا اینکه توانستیم خانه‌ای وامدار بخریم. پس از مدتی وی کارش را از دست داد و ۳ ماه بود نتوانستیم قسط آن خانه را بدهیم، رفت کار در بندرعباس.»، «بهزاد پیش از اعدام هنوز هم می‌گفت مواد مال او نبوده، بهزاد را بدبخت کردند او حتی سیگار هم نمی‌کشید و به شدت از مواد بدش می‌آمد ولی باز محکوم شد و اعدامش کردند.»

گفتنی است، اعدام این زندانی از سوی هیچ یک از رسانه‌های رسمی داخل ایران اعلان نشده است.

همچنین برخی مردم محلی در طی تماس با «سازمان حقوق بشر ایران» عنوان کردند روز یکشنبه هفته جاری نیز ۲ زندانی در زندان مرکزی بندرعباس با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند ولی این نهاد حقوق بشری تا لحظه تنظیم این خبر موفق به تایید یا تکذیب این موضوع نشده است.

زندانیان