نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی در زندان مشهد اعدام شدند

9-می-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی جوان متهم به قتل، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند. هفته گذشته نیز حکم اعدام یک زندانی با اتهام مشابه در این زندان اجرا شده بود.

به گزارش خبرگزاری رکنا، ماجرای این پرونده جنایی اواخر اردیبهشت سال ۹۳ در منطقه امین آباد، هنگامی آغاز شد که دوچرخه سواری یک کودک در خیابان مورد اعتراض راننده پرایدی قرار گرفت که از آن محل در حال عبور بود. نزدیکان کودک مذکور که متوجه اعتراض راننده به دوچرخه سواری وی شده بودند به مشاجره با راننده پرداختند و به سوی خودرو سنگ پرانی کردند.

در این میان جوان دیگری که در یک تعمیرگاه مشغول به کار بود، وارد ماجرا شد و به این درگیری پایان داد. گزارش خراسان حاکی است: “در همین حال ۲ برادر که از زمین های کشاورزی باز می گشتند، متوجه تجمع بستگانشان شدند که به خاطر دوچرخه سواری یک کودک مشاجره ای بین آن ها و افراد دیگر رخ داده بود. جوان ۳۵ ساله وقتی شنید که تعمیرکار جوان موجب شده تا راننده پراید از محل فرار کند، بسیار خشمگین شد اما در همین حال پدر ۵۰ ساله جوان تعمیرکار نیز سوار بر موتورسیکلت از راه رسید و بدین ترتیب درگیری بین ۲ برادر و پدر و پسر به نزاعی خونین کشیده شد”.

در این میان جوان ۳۵ ساله با ضربه بیل مرد ۵۰ ساله را نقش بر زمین کرد که او چند روز بعد در مرکز درمانی جان سپرد و این گونه «بازی کودکانه» منجر به قتل شد.

بنابراین گزارش پس از دستگیری ضارب ۳۵ ساله، وی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد. با تایید این رای در دیوان عالی کشور و فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده دم روز گذشته متهم با نظارت قضات اجرای احکام دادسرای مشهد پای چوبه دار رفت و اعدام شد.

این گزارش حاکی است همچنین سپیده دم روز گذشته جوان ۲۷ ساله ای که در خرداد سال ۹۳ و طی نزاعی در خیابان فتاح، جوان ۱۸ ساله ای را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، اعدام شد. این زندانی که «م.م» نام داشت پس از دستگیری در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به قصاص محکوم شده بود.

هفته گذشته نیز حکم اعدام یک زندانی با اتهام مشابه در این زندان اجرا شده بود.

زندانیان