نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی متهم به قتل در زندان همدان اعدام شدند

20-می-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سحرگاه امروز با دستور مستقیم خامنه ای مبنی بر اجرای فوری حکم، دو متهم به قتل در محوطه زندان همدان اعدام شدند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان، به دنبال وقوع دو فقره قتل در اردیبهشت ماه سال ۹۱ و کشف جسدهای دو جوان در رودخانه یکی از شهرک‌های شهرستان همدان که به لحاظ جراحات ناشی از ضربات متعدد چاقو به نقاط مختلف بدن به قتل رسیده بودند پلیس دو مظنون با هویت “پ.ع” و “س.ل” را بازداشت نمود.

 

این گزارش در ادامه مدعی شده، نامبردگان ضمن اعتراف و اقرار صریح به انجام قتل‌های موصوف و بازسازی صحنه قتل‌ها نزد بازپرس رسیدگی کننده با قرار بازداشت موقت به زندان تحویل داده شدند.

 

در ادامه پس از صدور کیفرخواست از ناحیه دادستان عمومی و انقلاب همدان و رسیدگی به پرونده در شعبه اول کیفری استان همدان به اتهام مشارکت در دو فقره قتل عمدی به موجب قوانین مربوط در قانون مجازات اسلامی و آیات و احکام شرعیه راجع به قصاص نفس به دوباره اعدام ضمن رعایت شرایط قانونی محکوم شدند.

 

این گزارش حاکیست؛ پس از رسیدگی فوری و خارج از نوبت و تایید حکم اولیه از سوی شعبه یازدهم دیوان عالی کشور و استیذان از ریاست قوه قضاییه و دستور رهبری (خامنه ای) مبنی بر اجرای فوری حکم مورد نظر در سحرگاه امروز در محل زندان مرکز همدان با حضور مقامات قضایی و اولیاء دم مقتولین به مرحله اجرا در آمد.

برچسب ها:

زندانیان