نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو نفر به اتهام محاربه در زندان اوین اعدام شدند

19-می-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سحرگاه امروز دو زندانی به نام “محمد حیدری” و “کوروش احمدی” به اتهام محاربه در زندان اوین اعدام شدند.

 

صبح امروز یکشنبه، بیست‌ونهم اردی‌بهشت ماه، دو زندانی امنیتی به نام محمد حیدری و کوروش احمدی که از سوی دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و با حکم مرگ مواجه شده بودند، به دار آویخته شدند.

 

فارس با اعلام این خبر مدعی شد که این دو تن با “دول متخاصم” در ارتباط بودند و بر علیه دولت جمهوری اسلامی “جاسوسی” می‌کردند.

 

دادستانی تهران درباره نخستین متهم اعدام‌شده گفته است «محمد حیدری اطلاعاتی در زمینه مسایل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده بود و در این زمینه مبالغی نیز بعنوان دستمزد دریافت کرده بود».

 

متهم دیگر کوروش احمدی، بنابر ادعای دادستانی تهران، «ضمن ارتباط‌گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات کشور در زمینه‌های مختلف را جمع‌آوری و در اختیار آنان قرار داده بود».

 

در ادامه اطلاعیه دادستانی تهران آمده است: «در پی تکمیل تحقیقات، پرونده اتهامی نامبردگان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخیص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته بود.»

 

دادستانی تهران به زمان بازداشت، برگزاری دادگاه‌ و صدور حکم این افراد اشاره‌ای نکرده است.

 

شایان ذکر است که از زمان بازداشت، برگزاری دادگاه و صدور حکم، صحت و سقم اتهامات مطرح شده و روند رسیدگی به پرونده‌‌ی این دو تن هیچ اطلاعی در دست نیست.

زندانیان