نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه زندانی دیگر متهم به حمل مواد مخدر در اردبیل اعدام شدند

8-جولای-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سحرگاه امروز سه زندانی دیگر متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی اردبیل اعدام شدند.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، سه نفر که متهم به قاچاق موادمخدر بودند سحرگاه امروز دوشنبه ۱۷ تیر ماه در زندان مرکزی اردبیل اعدام شدند.

 

این گزارش مدعی شده، دو تن از این متهمین اهل و ساکن اردبیل و متولد ۱۳۵۷ بوده‌ و از ایشان یک کیلوگرم و پانصدگرم وده سانتی گرم مواد مخدرازنوع شیشه (متامفتامین) کشف و ضبط شده است.

 

نامبردگان برابر رای صادره ازشعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل به اتهام مشارکت درخرید و نگهداری مواد مخدر به مجازات اعدام محکوم می‌شوند.

 

پس از موافقت دادستان کل کشور و تایید رای صادره و مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو نامبردگان در دو مرحــله، نهایتا رئیس قوه قضائیه اجرای حکم را بلامانع اعلام می‌نماید که حکم صادره، سحرگاه امروز درمحوطه زندان مرکزی اردبیل اجرا و هر دو نفر به دار آویخته شدند.

 

همزمان با این اعدام، حکم پرونده دیگری از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل که با طی مراحل مشابه قانونی فوق، قطعیت یافته بود نیز اجرا گردید و متهم اعدام شد.

 

این گزارش همچنین مدعی شده، متهم مدنظر متولد ۱۳۵۹و اهل و ساکن اردبیل بوده و مقدارنهصد و شصت و چهارگرم مواد مخدر از نوع شیشه (متامفتامین) از نامبرده کــــشف و ضبــط گردیده بود.

 

همچنین برابر بخش دیگری ازحکم صادره، به دلیل اعتیاد وی و کشف بیست و دو گرم تریاک ازنامبرده، مجازات تحمل بیست ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی نیز قبل از اعدام، درحق محکوم علیه اجراشده بود.

 

غلامعلی رضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در حاشیه این اعدام‌ها مدعی شد: “از دو سال پیش تاکنون تعداد ۱۵نفردرخصوص مواد مخدردراستان اردبیل اعدام شده است.”

 

لازم به یادآوریست، دو روز پیش، یعنی شنبه ۱۵ تیر ماه نیز ۳ متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی اردبیل اعدام شده بودند.

برچسب ها:

زندانیان