نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه زندان به اتهام تجاوز به عنف در قزوین اعدام شدند

12-نوامبر-2011

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سه زندانی به اتهام آدم‌ربایی و تجاوز به عنف در قزوین به موجب رای شعبه سوم دادگاه کیفری استان قزوین بامداد امروز اعدام شدند.

 

روابط عمومی دادگستری استان قزوین اعلام کرده است که «این سه نفر با همراهی فرد دیگری به بهانه مسافر‌کشی در حوالی غروب، طعمه‌هایشان را سوار اتومبیل می‌کردند و در یک نقطه خلوت آنان را داخل صندوق عقب می‌انداختند و از قزوین خارج می‌شدند.»

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است که «این سه متهم در یکی از روستاهای اطراف بوئین‌زهرا قربانیان را که اغلب دختران دانشجو بودند، مورد تجاوز قرار می‌دادند. متهمان ابتدا منکر جرایم انتسابی بودند ولی شواهد جمع‌آوری شده از سوی پلیس آنان را مجبور ساخت تا لب به اعتراف بگشایند.»

 

این سه محکوم متاهل و دارای نسبت خویشاوندی با یکدیگر بودند که پرونده آنان به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، ایراد ضرب و جرح عمدی و مشارکت در سرقت و نفر چهارم نیز به اتهام آد‌م‌ربایی، ایراد ضرب و جرح عمدی و رابطه نامشروع مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مواد ۳۶۷، ۶۵۲ ،۴۸۰، ۴۸۴، ۴۴۲ و مواد ناظر به ماده ۴۱۸ بند د ماده ۸۲ و ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رای نهایی صادر شد.

 

در ادامه، حکم صادره در شعبه یازدهم دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد.

 

بر اساس حکم صادره «س.د» به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به اعدام، ۱۵سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق، «الف.ش» به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی به ۱۳ سال حبس و اعدام و «س.الف» به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به ۶۰ ضربه شلاق، ۱۵ سال حبس و اعدام محکوم شدند.

 

همچنین متهم ردیف چهارم «م.د» به اتهام آدم‌ربایی به ۱۳ سال حبس و به اتهام رابطه نامشروع به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. علاوه بر این هر چهار متهم به دلیل ایجاد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه در حق شاکیان محکوم شدند.

برچسب ها:

زندانیان