نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه مرد به اعدام در ملاعام محکوم شدند

22-آوریل-2012

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سه مرد که متهم هستند یک مرد را مورد ضرب و شتم قرار داده و همسر وی را ربوده و مورد تجاوز قرار دادند در دومین دور دادگاه به اعدام در ملاعام، ۲۰ سال حبس، ۲۵ سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

به گزارش شرق، سه مرد که متهم هستند در اسفند ۱۳۸۷ در استان البرز مردی را به قصد زور گیری مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و همسر وی را ربوده و در بیابان مورد تجاوز قرار داده‌اند در دور دوم دادگاه به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

 

این سه مرد در دادگاه بدوی اتهامات وارده را رد کرده و خود را بیگناه دانستند. ایشان مدعی هستند که در مراحل بازجویی و در اداره آگاهی مورد شکنجه قرار گرفته و وادار به اعتراف دروغ شده‌اند، اما هیات قضات رای بر اعدام هر سه متهم دادند. پس از آن پرونده در اختیار قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت و آن‌ها به‌خاطر وجود ایرادهای قانونی، رای صادره را نقض کردند و خواستار محاکمه مجدد سه متهم شدند.

 

دومین دور رسیدگی به اتهام سه مرد متهم، اسفند سال گذشته برگزار شد و این بار نیز مته‌مان با اعلام بی‌گناهی اعلام کردند خواستار صدور حکم برائت هستند اما هیات قضات هفته گذشته پس از شور به این نتیجه رسیدند که هر سه آن‌ها گناهکار هستند به همین خاطر هر یک از آنان را به یک‌بار اعدام در ملاء‌عام؛ ۲۰ سال حبس، ۲۵سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند.

زندانیان