نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شش نفر در اهواز اعدام شدند

4-سپتامبر-2011

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سرپرست روابط عمومی دادگستری استان خوزستان از اعدام ۶ محکوم در زندان کارون اهواز خبر داد.

 

عبدالحمید امانت در نشستی خبری در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی در اهواز تصریح کرد: حکم اعدام سه مجرم با هویت‌های «م.ط»، «ط.ت» و «م.چ» صبح یک‌شنبه (امروز) در اهواز به مرحله اجرا درآمد.

 

به گزارش آفتاب وی ادامه داد: این سه محکوم به استناد مواد ۱۰۸ و ۱۱۰ قانون مجازات اسلامی، به دلیل ارتکاب اعمال منکر و خلاف شرع از سوی شعبه ۱۷ دادگاه انقلاب اسلامی اهواز به اعدام محکوم شده بودند.

 

سرپرست روابط عمومی دادگستری خوزستان افزود: این سه‌ نفر علاوه بر ارتکاب اعمال ناپسند، مرتکب اعمال دیگری مانند آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار هم شده بودند که حکم اعدام‌شان از سوی شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز اجرا شد.

 

امانت اظهار کرد: همچنین یک قاچاقچی مواد مخدر با هویت «ع.ح» به دلیل حمل و نگهداری ۶ کیلوگرم و ۳۰۹ گرم هروئین از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اهواز به اعدام محکوم شد که این رای از سوی دادستان کل کشور مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز در اهواز اجرا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو نفر با هویت‌های «ج.ن» و «الف.ش» به اتهام ارتکاب عمل نامشروع تجاوز به عنف و سرقت در یکی از شهرستان‌های استان، امروز در زندان کارون اهواز اعدام شدند؛ حکم اعدام این دو تن هم از سوی شعبه ۱۷ دادگاه کیفری خوزستان صادر و توسط شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: طبق اعترافات، این ۲ نفر نقشه سرقت از منزل شاکی را شب قبل از حادثه کشیده بودند و در شب حادثه با پوشاندن صورت خود وارد منزل شاکی شده‌اند و با یک فندک شبیه به اسلحه مرد صاحب خانه را تهدید کرده و دست‌های او را بسته‌اند. پس از زندانی کردن مرد صاحب خانه در یکی از اتاق‌ها و پس از ارتکاب تجاوز به عنف، مقداری طلا و پول از آن منزل سرقت کرده‌اند. طبق ماده ۸۲، ۶۳ و ۱۰۵ قانون مجازات اسلامی، حکم اعدام آن‌ها صادر شد و پس از تایید اجرا شد.

زندانیان