نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور احکام اعدام و شلاق برای دو متهم پرونده قتل ناموسی

6-نوامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی مرد متهم به قتل ناموسی دوستش به قصاص و همسر وی به ۹۹ ضربه شلاق و خدمت اجباری اجتماعی محکوم شد.

به گزارش همشهری، قضات دادگاه همسر متهم به قتل ناموسی را در این پرونده مجرم تشخیص دادند و او را به‌کار اجباری در خانه سالمندان محکوم کردند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که چند روز قبل در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی برگزار شد، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: “در این پرونده بابک -۳۳ساله- متهم است روز ۲۴مرداد سال‌۹۴ در پارک چیتگر حامد -۳۲ساله- را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. او ‌انگیزه‌اش را از این جنایت ناموسی اعلام کرده و گفته که چون همسرش را با مقتول دیده دست به جنایت زده است. همچنین همسر بابک به نام نسرین -۲۵ساله- نیز به رابطه پنهانی با مقتول متهم است”.

در ادامه مادر مقتول خواستار قصاص قاتل پسرش شد و سپس متهم در دفاع از خودش گفت: “من و همسرم با یکدیگر اختلاف داشتیم تا اینکه روز حادثه وقتی به خانه برمی‌گشتم همسرم را سوار خودروی مقتول دیدم و آنها را تعقیب کردم تا به پارک چیتگر رسیدیم. در آنجا با حامد درگیر شدم و با چاقو ضربه‌ای به او زدم”.

در ادامه زن جوان در جایگاه ایستاد و گفت: “مقتول به من پیشنهاد داد از همسرم جدا شوم. این در حالی بود که همسرم مدام به من بی‌توجهی می‌کرد و در این شرایط من روزبه‌روز به حامد نزدیک‌تر شدم. تا اینکه این حادثه اتفاق افتاد. با پایان محاکمه، قضات بابک را به قصاص و همسرش را به اتهام رابطه نامشروع به ۹۹ضربه شلاق و ۱۲۰ساعت نظافت و استحمام سالمندان در کهریزک محکوم کردند. به این ترتیب درصورت تأیید این رأی در دیوان‌عالی کشور متهم ردیف اول به‌زودی قصاص خواهد شد”.

زندانیان