نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام و شلاق در تهران

4-جولای-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: هیات قضایی یک متهم را به قصاص، ۹۹ ضربه شلاق و پرداخت دیه به جرم جنایت برمیت محکوم کرد. زن همدست او نیز به جرم معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق به جرم رابطه نامشروع محکوم شد.

به گزارش جام نیوز، متهمی به نام اکبر گفت: من و “حسن” دوست صمیمی بودیم و به خانه هم رفت و آمد داشتیم. من به اکرم، همسر او علاقه مند شده بودم و بعد از جدایی همسرم او بعضی وقت ها به دیدنم می آمد. اما اکبر به این ماجرا پی برده بود.آخرین بار وقتی اکرم به خانه ام آمد حسن متوجه ماجرا شد. حسن هم به خانه ام آمد و دنبال اکرم گشت. وقتی اکبر همسرش را که درکمد لباس های یکی از اتاق ها پنهان شده بود پیدا کرد به شدت او را کتک زد. من هم به هواخواهی از اکرم وارد دعوا شدم و دستانم را دور گردن اکبر حلقه زدم تا او بی هوش شد.همان موقع او را با پیچیدن روسری دور گردنش خفه کردم. سپس با کمک اکرم جنازه را در صندوق عقب ماشین گذاشتیم و من به تنهایی او را در جاده ساوه به آتش کشیدم.

به دنبال اعتراف های این مرد اکرم نیز بازداشت شد و به رابطه پنهانی با اکبر اعتراف کرد. وی گفت: بعد از قتل شوهرم ترسیده بودم و می خواستم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم اما اکبر مرا تهدید به مرگ کرد. من در حمل جنازه به او کمک کردم و او خودش به تنهایی جسد را به آتش کشید.

این زن و مرد در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی وبا حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند. هیات قضایی اکبر را به قصاص، ۹۹ضربه شلاق و پرداخت دیه به جرم جنایت برمیت محکوم کرد. اکرم نیز به جرم معاونت در قتل به ۱۵سال زندان و ۹۹ضربه شلاق به جرم رابطه نامشروع محکوم شد.

زندانیان