نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام و ۹۹۹ ضربه شلاق برای یک زندانی

14-ژانویه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغر زاده پس از بررسی پرونده دو متهم به آدم ربایی، سرقت و تجاوز آنها را به حیس و دیه محکوم کرد، این دادگاه متهم اصلی را به خاطر تجاوز به عنف به اعدام و تحمل ۹۹۹ ضربه شلاق محکوم نمود.

به گزارش خبرگزاری رکنا، ششم فروردین امسال دختر جوانی سراسیمه با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی راز جنایت های سیاه دو پسر را فاش کرد.

او به ماموران گفت: “ساعت ۱۰ شب در میدان هفت تیر منتظر تاکسی بودم که یک پراید شیشه دودی مقابلم توقف کرد. پس از گفتن مسیرم سوار شدم که دو سرنشین پراید با تهدید و کتک مرا به بیابان های شرق تهران بردند و …”

پس از این شکایت تحقیقات کارآگاهان آغاز و دو پسر جوان به نامهای فرهاد و سعید دستگیر شدند. همزمان با دستگیری متهمان ۱۴ زن و دختر دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی متهمان را شناسایی و از آنها شکایت کردند. بررسی شکایت ها نشان داد فرهاد و سعید ۵ تن از قربانیان خود را پس از ربودن مورد تعرض قرار داده اند.

در ادامه دو پسر جوان درشعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغر زاده پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه شکات با طرح شکایت خود خواستار مجازات دو متهم پرونده شدند. سعید و فرهاد نیز با رد اعترافات قبلی خود مدعی شدند فقط زنان را ربوده و طلاهای آنان را سرقت کرده اند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات وارد شور شده و دو متهم را به خاطر آدم ربایی به ۱۵ سال حبس به اتهام سرقت به ده سال حبس و به دلیل صدمات به شکات به پرداخت دیه محکوم کردند.

همچنین فرهاد به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شد.

قضات سعید را نیز به ۹۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند. با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد تا رسیدگی نهایی به آن توسط قضات دیوان عالی کشور انجام شود.

برچسب ها:

زندانیان