نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام و ۹۹ ضربه شلاق برای دو جوان

16-دسامبر-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم اعدام و ۹۹ ضربه شلاق دو جوان به اتهام “تجاوز به عنف”، از سوی قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران صادر شد.

به گزارش شرق، دو جوان که سعید و میلاد نام دارند، متهم هستند که از یک سال قبل با ماشین پرایدی که داشتند زنان را به‌عنوان مسافر سوار و سپس در مکانی خلوت آنها را تهدید کرده و اموالشان را به سرقت می‌بردند.

بعد از اینکه عکس و مشخصات این دو نفر از سوی چند زن به مأموران داده ‌شد، پلیس ردیابی‌های خود را انجام داد و توانست دو متهم را شناسایی کند. متهمان روز دوشنبه در جلسه محاکمه که در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، حضور یافتند. ١۴ نفر از شکات این دو جوان پشت تریبون قرار گرفته و آنچه برایشان اتفاق افتاده ‌بود را توضیح دادند.

یکی از این زنان این دو جوان را به تعرض و تجاوز متهم کرد اما متهمان با رد این اتهام گفتند که “پنج زنی که از آنها درباره تجاوز شکایت کرده‌اند، دروغ می‌گویند اما اتهام آدم‌ربایی و سرقت را قبول دارند، آنها مدعی شدند برای تأمین هزینه‌های زندگی‌شان دست به این کار می‌زدند و چون اعتیاد داشتند، نمی‌توانستند کار کنند”.

با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات میلاد را در تجاوز، آدم‌ربایی، سرقت، اموال شکات و ضرب‌وجرح آنها مجرم شناخته و به اعدام، ٢۵ سال حبس و پرداخت دیه به دلیل صدمات وارده و همچنین سعید را به دلیل نبود مدارک کافی درباره تجاوز به عنف از این اتهام تبرئه کرده اما در آدم‌ربایی، سرقت و رابطه نامشروع و ضرب‌وجرح مجرم شناخته و به ٢۵ سال حبس، ٩٩ ضربه شلاق و پرداخت دیه صدمات و همچنین هر دو متهم را به دلیل سرقت اموال، به رد مال محکوم کردند.  این رأی از سوی قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران صادر شد و متهمان ٢٠ روز بعد از ابلاغ فرصت تجدید‌نظرخواهی دارند.

 

زندانیان