نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم حبس و شلاق برای یک متهم

9-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که کیف یکی از اقوامش را به‌دلیل انتقام‌گیری دزدیده ‌بود، از سوی شاکی بخشیده‌ شد، با پایان گفته‌های شاکی و متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به دلیل اینکه از کار خود ابراز پشیمانی نکرده به ٧۴ ضربه شلاق و شش ماه زندان محکوم کردند.

به گزارش شرق، ١۶ مهر ٩۵ مأموران باخبر شدند در غرب تهران دو فرد، کیف مرد جوانی را که حاوی مدارک، دلار و سکه بوده‌ است به سرقت برده‌اند.

این مرد جوان به مأموران گفت: “روز حادثه زمانی که از محل کارم خارج شدم، دو مرد غریبه که صورتشان را پوشانده بودند با اسلحه به طرف من حمله و کیفم را سرقت کردند”.

مأموران با شنیدن این خبر تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند زمان حادثه خودرو ٢٠۶ پسردایی این مرد در محل رؤیت شده است.

او در مورد اینکه آیا با پسردایی‌اش اختلافی داشته یا خیر به مأموران گفت: “چندی پیش کامران، پسردایی‌ام، را که در شرکت من کار می‌کرد به دلیل اختلاف در حساب‌های شرکت اخراج کردم. او ٣۶٠‌ میلیون تومان چک را که قرار بود نقد کند به حساب خود واریز کرده بود”.

مأموران با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده به کامران مظنون شدند و از او بازجویی کردند.

کامران به مأموران گفت: “درست است من با پسر‌عمه‌ام اختلاف داشتم، اما در این سرقت نقشی نداشته‌ام. او در حالی منکر این کار شد که ادعا کرد زمان حادثه با خودرو شخصی‌اش به خانه یکی از دوستانش رفته بوده، اما زمانی که متوجه شد خودرویش در محل کیف‌قاپی دیده شده، دچار تناقض‌گویی شد و گفت ماشین را به پسرعمه‌اش داده بود”.

مأموران با شنیدن تناقض‌گویی‌های کامران شکشان به او بیشتر شد، اما کامران همچنان اصرار کرد که در این سرقت نقشی نداشته است.

به‌این‌ترتیب با توجه به شکایت این مرد جوان، کیفرخواستی علیه کامران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه هشت دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده ارسال شد و کامران هفته گذشته پای میز محاکمه رفت.

در ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد سپس کامران در جایگاه ویژه ایستاد و بار دیگر ادعا کرد در این سرقت نقشی نداشته است و گفت: “مدتی بود که با پسر‌عمه‌ام بر سر مسائل مالی اختلاف داشتم، اما خبر ندارم چه کسی اموال او را سرقت کرده است”.

پس از پایان حرف‌های کامران، پسر‌عمه‌اش در جایگاه ایستاد و گفت: “می‌دانم که کامران این کار را انجام داده است، اما به‌خاطر زن‌دایی‌ام که مدتی پیش از من خواهش کرد پسرش را ببخشم و دایی‌ام که مدتی پیش فوت شد، کامران را می‌بخشم و از شکایت خود صرف‌نظر می‌کنم”.

با پایان گفته‌های شاکی و متهم، قضات وارد شور شدند و کامران را به دلیل اینکه از کار خود ابراز پشیمانی نکرده به ٧۴ ضربه شلاق و شش ماه زندان محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان