نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم ۲۰۰ ضربه شلاق برای دو متهم در تهران

31-جولای-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: قضات دادگاه دو متهم را به اتهام رابطه نامشروع به ۱۰۰ ضربه شلاق و تبعید به مدت دو سال به دو شهر مختلف محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، ماجرای آشنایی دو پسر با یک دخترجوان به جنجال کشید و سرانجام هر دو جوان هفته گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

دخترجوان پس ازمراجعه به اداره آگاهی تهران ضمن شرح ماجرا به افسر پرونده گفته بود: «در یکی از خیابان‌های شهر به‌ عنوان مسافر سوار بر یک پراید سیاه شدم. اما سرنشینان ماشین که دو پسر جوان بودند مرا با زور و تهدید به باغی در دماوند بردند و پس از آزار و تعرض وحشیانه به تهران برگرداندند و رهایم کردند.»

دختر جوان یک سرنخ هم داشت که شماره تلفن همراه از یکی از دو جوان بود.مأموران با ردیابی این شماره تلفن موفق به شناسایی آنها شدند که پس از دستگیری‌شان و صدور کیفرخواست، هر دو روانه زندان شدند و سرانجام در شعبه پنجم دادگاه کیفری تهران برای محاکمه در برابر قضات قرار گرفتند.

یکی از متهمان -حمید ۲۰ ساله- در دفاع از خود گفت: “ادعای این دختر کذب محض است و نه تنها ماجرای آزار واذیت وجود نداشته بلکه این دختر با رضایت خود به باغ پدرم در دماوند آمد و کلی فیلم  و عکس از آنچه در ماشین و داخل باغ اتفاق افتاد موجود است و اگر بخواهید این مدارک را به شما نشان  خواهم داد”.

با مشخص شدن آنچه در ویلای باغ اتفاق افتاد قضات دادگاه وارد شور شدند و هر دو متهم از زنای به عنف تبرئه شدند ولی در زمینه اتهام رابطه نامشروع که هر دو نفر به آن اعتراف کردند به ۱۰۰ ضربه شلاق و تبعید به مدت دو سال به دو شهر مختلف محکوم شدند.

برچسب ها:

زندانیان