نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم ۵ بار اعدام در ملاعام برای دو متهم؛ ۱۹۸ ضربه شلاق برای دو متهم دیگر

12-ژوئن-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو متهم به قتل مجموعا به ۵ بار اعدام در ملاعام در رودبار جنوب محکوم شدندو در پرونده دیگری دو پسر جوان به اتهام رابطه نامشروع توسط شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران هریک به ۹۹ ضربه تازیانه و یکسال تبعید در یکی از شهرهای دورافتاده جنوب شرق کشور محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، سهراب سالاری دادستان رودبار جنوب از صدور حکم قصاص برای عاملان قتل امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش در ملاء عام خبر داد و گفت: “متهم ردیف اول به سه بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم به دو بار قصاص نفس برچوبه دار شده است”.

وی اظهار داشت: “صبح امروز از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت حکم قانونی پرونده مذکور صادر شد و بزودی حکم به محکومان علیه ابلاغ می‌شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد”.

وی علت وانگیزه اصلی این حادثه را اختلافات و ودرگیری‌های طایفه‌ای اعلام کرد و افزود: “متهم ردیف اول علاوه بر ۳ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو محکوم شده است”.

دادستان رودبار جنوب ادامه داد: “متهم ردیف دوم نیز علاوه بر ۲ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف ویک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو و همچنین ۱۵ سال حبس بابت معاونت در قتل محکوم گردیده است”.

این مقام قضائی در تشریح جزئیات خبر اعلام کرد: “متهمان شامگاه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ پس از مراجعه به درب منزل مقتول با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم بر روی درب می‌نمایند و پس از ورود به منزل با به رگبار بستن خانه، منجر به قتل امیرحافظ کودک خردسال و بی گناه رودباری و پدرش می‌شوند و بلافاصله از محل حادثه متواری می‌گردند”.

سالاری بیان کرد: “متمهان پرونده مجددا حدود ۹ ماه بعد از حادثه اول در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۴ ضمن برنامه ریزی قبلی اقدام به قتل و زخمی نمودن فرد دیگری در گلخانه محل کار مقتول در روستای علی آباد عمران از توابع شهرستان جیرفت می‌کنند”.

دادستان رودبار جنوب گفت: “بلافاصله پس از وقوع این حادثه رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی متهمان در چنگال قانون گرفتار شدند”.

صدور حکم شلاق و یکسال تبعید برای دو متهم در استان تهران

به گزارش رکنا، دو پسر زمانی که برای سرقت گوشی موبایل زن جوان وارد آپارتمان شدند در اقدامی سیاه نقشه شیطانی را به اجرا رساندند.

هفدهم خرداد پارسال زن جوانی به‌نام «فرحناز» – ۳۲ ساله – در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کرد دقایقی قبل دو پسر جوان به زور وارد آپارتمانش شده‌اند و پس از سرقت، به او تعرض کرده‌اند.

پس از طرح این شکایت دو پسر جوان از طریق ردیابی گوشی تلفن سرقتی دستگیر شدند و هر دو به اتهام زنای به‌عنف در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی  اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی – مستشار دادگاه – تحت محاکمه  قرار گرفتند.

قضات با توجه به اظهارات دو متهم و زن جوان و همچنین ارائه گزارش پزشکی قانونی متوجه شدند که هیچ رابطه جنسی صورت نگرفته است بلکه زن جوان مورد آزار قرار گرفته است.

بنابراین اتهام دو متهم جوان از زنای به عنف به رابطه نامشروع تغییر یافت.

براساس این اتهام، قضات هر دو متهم را به ۹۹ ضربه تازیانه و یکسال تبعید در یکی از شهرهای دورافتاده جنوب شرق کشور محکوم کردند.

این حکم درحالی که با اعتراض وکلای دو متهم و شاکی همراه بود از سوی قضات شعبه ۴۷ دیوانعالی کشور تأیید شد.

زندانیان