نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور دو حکم اعدام برای دو متهم به قتل

3-سپتامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که متهم است دوسال قبل مزاحم همسرش را در ورامین به قتل رسانده، به قصاص محکوم شد. در پرونده دیگری نیز یکی از متهمان پرونده قتل و آدم ربایی حکم اعدام دریافت کرد.

به گزارش روزنامه ایران، دو زندانی متهم به قتل در پرونده های جداگانه در استان تهران به قصاص محکوم شدند.

مردی که متهم است دوسال قبل مزاحم همسرش را در ورامین به قتل رسانده، چهارشنبه، دهم شهریور در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و هیئت قضایی بعد از شور وی را به قصاص محکوم کرد.

متهمان آدم ربایی و قتل

در پرونده دیگری، هیئت قضایی چهار متهم آدم ربایی و قتل به ترتیب رضا را به اتهام قتل عمد به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی، ضرب و جرح و استفاده از شوکر به ۱۶ سال حبس، هادی را به اتهام معاونت در قتل، آدم‌ربایی و ضرب و جرح به ۱۵ سال و شش ماه حبس، داریوش را به اتهام معاونت در قتل، آدم‌ربایی ضرب و جرح و استفاده از شوکر به ۱۶ سال حبس و مجید را به اتهام معاونت در آدم‌ربایی، ضرب و جرح و استفاده از شوکر شش سال حبس محکوم کردند.

بعد از صدور حکم، همسر مجید با ارسال لایحه‌ای به قضات دیوان عالی کشور خود را قیم شوهرش معرفی و مدارکی به قضات دیوان ارائه کرد که نشان می‌داد مجید به مشکلات روحی و روانی مبتلا است و کارشناسان پزشکی قانونی هم این ادعا را تأیید کرده بودند. بعد از آن بود که قضات دیوان عالی کشور رأی را در مورد رضا، هادی و داریوش تأیید و حکم رضا را نقض و پرونده را برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان ارسال کردند و متهم صبح دیروز در جلسه دادگاه حاضر شد.

قاضی عبداللهی ابتدای جلسه برای دادگاه توضیح داد که هیئت قضایی بعد از جریان رسیدگی درباره مدارکی که متهم به دادگاه ارائه داده اقدام به صدور رأی خواهد کرد. سپس مجید در جایگاه حاضر شد و به پرسش‌های هیئت قضایی پاسخ داد که وکیل متهم نیز سلامتی وی را در پاسخ به سؤالات هیئت قضایی تأیید کرد.

قاضی عبداللهی بعد از ختم جلسه با اعضای دادگاه وارد شور شد و حکم وی آینده ای نزدیک صادر خواهد شد.

زندانیان