نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور دو حکم اعدام در یک پرونده

6-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران یک زن میانسال و برادرش را به اتهام مشارکت در قتل دختر ۱۶ ساله به قصاص محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، در این حادثه که ۹ سال پیش در یکی از خانه‌های جنوب شهر تهران اتفاق افتاد، دختر نوجوانی به نام نرگس» – ۱۶ ساله – در اتاق خوابش کشته شد.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد او به خاطر خفگی جان باخته است. در جریان تحقیقات تخصصی، نامادری دختر نوجوان که در محل جنایت حضور داشت، دستگیر شد و به اتهام قتل تحت بازجویی قرار گرفت.

این زن ابتدا منکر قتل شد اما برادرش ۴۰ روز بعد پرده از راز این جنایت برداشت و هر دو به اتهام مشارکت در قتل تحت تعقیب قرار گرفتند.

در حالی که نامادری در بازداشت بود، برادرش با قرار وثیقه آزاد شد.

چندی قبل محاکمه آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور قاضی ملکی و قاضی اسلامی – مستشاران دادگاه – برگزار شد اما در جلسه دادگاه هر دو متهم منکر قتل شدند تا اینکه پسر ۱۶ ساله این زن راز جنایت مادر و دایی‌اش را فاش کرد.

پسر نوجوان در دادگاه گفت: “آن روز وقتی به اتاق خواب خواهرم رفتم، دیدم مادرم با همراهی دایی‌ام با یک متکا در حال خفه کردن خواهرم هستند. من که این صحنه وحشتناک را دیدم از ترس داخل کمد دیواری پنهان شدم و زمانی که مأموران آگاهی وارد خانه‌مان شدند، مرا از کمد دیواری بیرون آوردند”.

پس از اظهارات این پسر نوجوان و با توجه به اینکه مادر قربانی جنایت نیز تقاضای قصاص برای هر دو متهم کرده بود، قضات دادگاه هم نامادری و برادرش را به قصاص محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان